دبیرکل حزب الله در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید، اعلام کرد مذاکره لبنان با رژیم صهیونیستی مقدمه عادی‌سازی روابط نیست.

نصرالله: ترامپ در حسرت تماس با ایران باقی ماند/ انتخابات آمریکا آبروریزی دموکراسی بود

قدس آنلاین: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز شهید، به مردم یمن شهادت وزیر ورزش و جوانان این کشور را تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله گفت: «به مردم یمن شهادت حسن زید، وزیر ورزش و جوانان این کشور را تسلیت می‌گوئیم. به مردم فلسطین و برادرانم در جهاد اسلامی نیز سالروز شهادت فرماده بهاء ابوالعطا را تسلیت عرض می‌کنم.»

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: «شهادت "کمال او وعر" اسیر مجاهد در زندان‌های اسرائیل را به گروه‌های فلسطینی تسلیت می‌گویم و به برادرم "ماهر الاخرس"، اسیر شجاع فلسطینی که بر زندانبان‌ها پیروز شد را تبریک می‌گویم؛ او این پیروزی را با اراده محکم خود محقق کرد.»

سید حسن نصرالله با بیان اینکه عملیات شهادت‌طلبانه احمد قصیر در سال ۱۹۸۲ همواره یکی از مهمترین اتفاقات تاریخی نزاع عربی و اسرائیلی بوده است، گفت: «چهره عبوس و سیاه آریل شارون، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی را در آن لحظه که بر آوارهای ساختمان نظامی منطقه صور در چنین روزی در ۳۸ سال پیش ایستاده بود را به یاد داریم. امروز را به مناسب اقدام شجاعانه امیر شهادت‌طلبان در حمله به مقر نظامی اسرائیل در صور به عنوان روز شهید انتخاب کردیم.»

دبیرکل حزب الله ادامه داد: «پیش از این تاکید کرده‌ایم که مقاومت وارد مسئله ترسیم مرزهای زمینی و دریایی با رژیم اشغالگر نمی‌شود؛ زیرا این وظیفه دولت است. مقاومت به آنچه دولت در مورد ترسیم مرزها تصمیم بگیرد پای‌بند است و در نتیجه به ارتش برای آزادسازی هر سرزمین اشغالی که باشد کمک می‌کند.»

نصرالله با اعلام اینکه بعد از سال ۲۰۰۰ دولت لبنان به در مذاکرات غیرمستقیم به مناطق مورد نزاع و اختلاف با دشمن صهیونیستی رفت و بخش‌هایی از آن را پس گرفت، اعلام کرد: «دولت لبنان بود که اعلام کرد مزارع شعبا، تپه‌های کفر شوبا و بخش لبنانی روستای الغجر سرزمین‌های اشغالی هستند. موضوع مرزهای دریایی پس از اکتشاف نفت و گاز به ویژه پس از احتمال غنای منقطه جنوبی دریا به این منابع مطرح شد.»

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «ما تاکید کرده‌ایم که مسئله ترسیم مرزها فقط باید به موضوعات فنی محدود باشد. در برهه اخیر آمریکا اهتمام ویژه‌ای به موضوع ترسیم مرزها با رژیم اسرائیل نشان داده است. مذاکرات فقط برای ترسیم مرزهاست و مقدمه‌ای برای هیچ چیز دیگر نیست.»

مذاکره لبنان با رژیم صهیونیستی مقدمه عادی‌سازی روابط نیست

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: «برخی تلاش کردند این مسئله را به آغاز عادی‌سازی روابط لبنان با اسرائیل ربط دهند؛ این حرف مفت است. برخی این مسئله را به مذاکرات محرمانه میان آمریکا و ایران ربط دادند؛ این هم درست نیست، زیرا اساسا هیچ مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا در دوره ترامپ وجود نداشته و نخواهد داشت.»

وی با اعلام اینکه هدف همه این شایعات مه‌آلود کردن فضا برای پوشش خیانتکاران حقیری است که روابط خود را عادی کرده‌اند، ادامه داد: «هر سخنی در مورد مقدمه‌چینی برای عادی‌سازی با دشمن صهیونیستی ظلم و تمهت است و حتی ارزش صدور بیانیه و تکذیب هم ندارد. موضع ما در قبال اسرائیل کاملا روشن است؛ موجودیت سرطانی آن غیرقانونی و اشغالگران سرزمین فلسطین هستند.»

سید حسن نصرالله گفت: «ما در پرونده ترسیم مرزها به دولت میشل عون اعتماد کامل داریم و می‌دانیم که او چقدر قاطع است. در موضوع اعضای هیئت مذاکره با رئیس‌جمهور اختلاف داشتیم و ما گفتیم که آن‌ها باید فقط نظامی باشند.»

دبیرکل حزب الله افزود: «هیئت مذاکره کننده لبنانی خیلی محتاط است و به شدت بر ضوابط مربوط به ترسیم مرزها پای‌بند است. این هیئت می‌داند که در موضع قدرت و نه ضعف قرار دارد. اسرائیل نیازمند نفت و گاز است و اگر بخواهد مانع از استخراج ثروت‌های ما شود ما نیز می‌توانیم این کار را با آن انجام دهیم. طی مانورهای اخیر اسرائیل، سخن از آمادگی این رژیم برای انجام عملیات در لبنان یا جولان به میان آمد.»

نصرالله تاکید کرد: «مقاومت در لبنان برای اولین‌بار اسرائیل را از موضع هجومی به موضع دفاعی انتقال داده است. اسرائیل از حمله هر گونه حمله به لبنان می‌ترسد و چشم‌اندازهای میدانی آن خیلی محدود است؛ این رژیم الان فقط به فکر دفاع است.»

روحیه سربازان اسرائیلی بسیار ضعیف است

وی با بیان اینکه ارتش اسرائیل از بحران آمادگی سخن می‌گوید و روحیه سربازان آن بسیار ضعیف است، افزود: «نیروی دریایی اسرائیل از تحقق کوچکترین دستاورد در هر جنگی که باشد عاجز است. همه جنگ‌ها ثابت کرده است فقط نیروی هوایی برای پیروزی و پایان دادن به جنگ کافی نیست.»

دبیرکل حزب الله با اعلام اینکه بر اینکه که مقاومت لبنان در زمان مانور اسرائیل در آمادگی کامل بود، تاکید کرد: «اگر اسرائیل کوچکترین حماقتی مرتکب شود پاسخ سریعی دریافت خواهد کرد. سران سوریه هنگام اجرای این مانور نهایت احتیاط را در نظر گرفته بودند.»

آنچه در انتخابات آمریکا روی داد یک آبروریزی برای دموکراسی بود

سید حسن نصرالله درباره انتخابات آمریکا نیز گفت: «باید از انتخابات آمریکا عبرت گرفت تا ماهیت آنچه از آمریکا به عنوان الگوی عالی دنیا یاد می‌شود برملا گردد. آنچه در انتخابات آمریکا روی داد یک آبروریزی برای دموکراسی بود؛ این مسئله فقط به ترامپ مربوط نیست بلکه به تمام حزب جمهوری‌خواه مربوط است.»

نصرالله تاکید کرد: «در انتخابات آمریکا هیچ‌کس نه در داخل آن و خارج از دموکراسی آمریکایی سخن نگفت. برای ما نتیجه انتخابات آمریکا هرچه باشد چیزی را در منطقه تغییر نمی‌دهد؛ همه آن‌ها برای حمایت از اسرائیل از یکدیگر سبقت می‌گیرند.»

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: «تنها اصل ثابت و اولویت مطلق برای آمریکا حمایت از اسرائیل و حفظ برتری نظامی آن است. دولت ترامپ اگر بدترین دولت آمریکا نبوده باشد یکی از بدترین دولت‌های آمریکاست.»

سید حسن نصرالله با بیان اینکه ترامپ نهایت نژادپرستی، جنایتکاری و ستمکاری است، گفت: « ویژگی دولت ترامپ این است که چهره واقعی جنایتکاری، فساد و استعماری آمریکا را به نمایش گذاشت.»

سیاست ترامپ در پرونده فلسطین شکست خورده است

دبیرکل حزب الله با اعلام اینکه سیاست ترامپ در پرونده‌های مختلف به ویژه پرونده فلسطین شکست خورده است، تاکید کرد: «با خروج ترامپ از دولت آمریکا، یکی از اضلاع سه گانه معامله قرن که متشکل از او، نتانیاهو و بن سلمان است، فرو می‌افتد.»

وی افزود: «از سقوط ترامپ به خاطر جنایت بی‌شرمانه او علیه شهیدان سلمیانی و ابومهدی مهندس احساس خوشحالی می‌کنم. ملت‌های ما و محور مقاومت پایداری کردند و از تحقق پروژه ترامپ مانع شدند.»

سید حسن نصرالله تاکید کرد: «از جمله عبرت‌های انتخابات آمریکا و سقوط ترامپ این است که آمریکا هیچ چیزی نیست و اراده ما قوی‌تر است. از فردی مثل ترامپ هر اقدامی در مدت باقی مانده از دولت او محتمل است. اقدم ترامپ در اخراج وزیر دفاع خود می‌تواند هم به اقدامات داخلی او هم به اقدامات خارجی او مربوط باشد. ما باید به عنوان محور مقاومت در این دو ماه به شدت هوشیار باشیم.»

او به تلاش‌های رئیس جمهور آمریکا برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره اشاره کرد و گفت: «ترامپ در حالی ممکن است برود که در حسرت تلفن مسئولان ایرانی باقی ماند».

دبیرکل حزب‌الله گفت: دولت ترامپ یک ویژگی داشت و آن اینکه این دولت چهره واقعی ایلات متحده آمریکا در کشتار، فساد و جنایت در حق ملت‌های جهان را نشان داد.

محور مقاومت باید برای پاسخگویی به حماقت آمریکا یا اسرائیل کاملا آماده باشد

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: «محور مقاومت باید برای پاسخگویی دربرابر به هرگونه حماقت آمریکایی یا اسرائیلی در آمادگی کامل باشد. دشمن اسرائیلی به شدت نگران است و به خوبی می‌داند که به فضل معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت، در لبنان دست بازی ندارد.»

سید حسن نصرالله گفت: «تمام توطئه‌هایی که از سال ۲۰۰۵ علیه مقاومت و سلاح آن صورت گرفته، شکست خورد. آمریکایی‌ها پس از شکست تلاش‌هایشان برای ایجاد فتنه از سه سال پیش به دنبال تخریب فضای مقاومت علیه آن هستند.»

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با اهرم اقتصاد بر مقاومت فشار وارد کنند، گفت: « آن‌ها می‌خواهند مسئولیت فروپاشی و فساد در لبنان را با دروغ‌پردازی بر حزب الله تحمیل کنند. همه اتفاقات ثابت کرد که سفارت آمریکا جمعیت‌های داخلی غیر دولتی را مدیریت می‌کند. پس از شکست همه مسیرهایی که رفتند جز تحریم دوستان و متحدان حزب الله دیگر راهی برایشان نمانده است.»

نصرالله گفت: «هدف از تحریم‌ها علیه حزب الله فشار روانی و تحریک فضای مقاومت، جمع آوری اطلاعات و جذب مزدور است. تحریم جبران باسیل در چارچوب همان تحریم وزیران سابق علی خلیل و یوسف فنیانوس در گذشته صورت گرفته است. برخی در داخل لبنان به خاطر حساب‌های شخصی آمریکا را به تحریم جبران باسیل تشویق کردند.»

وی افزود: «جبران باسیل به من خبر داد که آمریکایی‌ها او را بین انتخاب تحریم و انتخاب پایان ائتلاف با حزب الله مخیر کردند. من هم به او گفتم هر گونه موضع جریان ملی آزاد در سایه تحریم‌ها را درک می‌کنیم.»

دولت آمریکا رأس تروریسم و فساد است

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: «آمریکا براساس چه حق قانونی و اخلاقی به خود اجازه می‌دهد که دیگران را توصیف کند. دولت آمریکا حق ندارد دیگران را به تروریسم و فساد توصیف کند؛ زیرا خود آن رأس تروریسم و فساد است.»

سید حسن نصرالله ادامه داد: «فشار آمریکا با تحریم فشار سیاسی است و هیچ ربطی به مسئله فساد ندارد. لبنانی‌ها باید با موضوع تحریم‌های آمریکایی بمثابه یک موضوع حاکمیتی و نقض آن برخورد کنند. آمریکا اگر یکی از مخالفان ما در لبنان را به مفسد بودن متهم و تحریم کند ما آن را نمی‌پذیریم. موضع جبران باسیل شجاعانه است؛ همه باید با او اعلام همبستگی کنند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها