رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون پرونده ۲۱ نفر از مدافعان جبهه سلامت که جان خود را در این مسیر از دست داده‌اند برای بررسی به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارسال شده است.

پرونده شهدای سلامت خراسان رضوی به بنیاد شهید ارسال شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد حسین بحرینی طوسی در نخستین کمیته استانی شهدای خدمت که به منظور بررسی دستورالعمل "نحوه تشکیل پرونده بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت" برگزار شد افزود: در صورت تایید بنیاد شهید، آمار نهایی شهدای خدمت که تا کنون در مسیر مبارزه با ویروس کرونا و دفاع از سلامتی مردم، جان خود را از دست داده اند اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر این که جلسات کارگروه‌های بررسی پرونده شهدای خدمت باید سریع برگزار شود ادامه داد: در این آیین‌نامه، بخشی از جزئیات اعلام نشده است اما هر دو مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و بنیاد شهید با اتفاق نظر در این خصوص فعالیت خواهند کرد تا حقی از خانواده‌ها تضییع نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که تشکیل اولیه پرونده‌های شهدای سلامت توسط دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی شهرستان‌ها انجام می‌شود گفت: پرونده‌هایی که نقص دارد توسط همان شهرستان پیگیری می‌شود و در حال حاضر خانواده شهدای سلامت نیاز به مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز با بیان این که با ابلاغ این آیین نامه، پرونده شهدای مدافع سلامت به زودی تشکیل می‌شود به مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: پرونده‌های شهدای مدافع سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل و برای بررسی به کارگروه استانی ارسال می‌شود.

حجت الاسلام حسین معصومی ادامه داد: پرونده تک تک افراد،  بررسی می‌شود و کمیته‌ای با حضور نمایندگان علوم پزشکی، نظام پزشکی و بنیاد شهید و امور ایثارگران هر هفته به صورت مستمر تشکیل و همچنین جلسه استانی آخر آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: پیکر شهدای مدافع سلامت از همان ابتدا در قطعه اصحاب شهدا تدفین شده و این روند مثل سابق ادامه خواهد داشت.

معصومی ضمن قدردانی از جامعه پزشکی و همه دست اندرکارانی که با شیوع بیماری کرونا به بیماران خدمت ارائه می‌دهند افزود: امیدواریم با اجرایی شدن این دستورالعمل‌ها و تشکیل پرونده‌ها، بازماندگان از خدمات بنیاد شهید بهره‌مند شوند و ما بیش از پیش شرمنده خانواده این شهدا نباشیم.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها