معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به دلیل شیوع کرونا برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این استان از امروز (شنبه) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

هفته مجازی کتاب در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر با گرامیداشت فرا رسیدن هفته کتاب افزود: اپیدمی کرونا بر حوزه فرهنگ نیز تاثیر گذاشته و امکان برگزاری بسیاری از رویدادها را به صورت حضوری و پرشور از بین برده است.

وی ادامه داد: برای رفع این نقیصه دست‌اندرکاران حوزه‌های فرهنگی از جمله کتاب و کتابخوانی تلاش کردند با استفاده از بستر فضای مجازی به آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدام کنند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نشست مجازی کتابخوان، کارگاه مجازی روش‌های ترغیب دانش‌آموزان به مطالعه کتاب‌های غیردرسی، نشست مجازی داستان نویسی، نشست مجازی نویسندگان ادبیات پایداری، کارگاه مجازی مادران و مربیان قصه گو و پویش مجازی نقاشی با موضوع کتاب کودک از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این استان است.

وی افزود: در این هفته رونمایی و نقد هشت عنوان کتاب، برگزاری شب شعر مجازی، اهدای کتاب به مناطق زیرپوشش طرح نجات در مشهد، برگزاری جشن زنگ کتاب در مدارس مشهد، پویش کتابخوانی مجازی در مدارس، کارگاه مجازی خلاصه نویسی کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی، تجلیل از ناشر برگزیده کتاب کودک و معرفی کتاب‌های برتر به صورت روزانه در فضای مجازی برگزار می‌شود.

تحفه‌گر ادامه داد: شیوع کرونا و افزایش مدت حضور مردم در خانه باعث افزایش خرید اینترنتی کتاب توسط مردم و مطالعه کتاب شده است.

وی گفت: در ایام شیوع کرونا مردم نیازهای خود را از طریق فضای مجازی فراهم می‌کنند که در این راستا خرید اینترنتی کتاب از طریق سامانه‌های خرید کتابفروشی‌ها نیز بیشتر شده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: از آنجا که شیوع کرونا برگزاری رویدادهای فرهنگی را به سوی فضای مجازی سوق داده، با وجود دشواری و سختیهای آن مردم از کتابخوانی در فضای مجازی استقبال کرده‌اند.

وی از آغاز طرح پاییزه خرید کتاب همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد و گفت: ۸۲ کتابفروشی از ۲۳ شهرستان استان مجری اجرای طرح ملی پاییزه خرید کتاب شدند و از امروز خرید اینترنتی و حضوری کتاب از این کتابفروشی‌ها توسط مردم آغاز شده است.

تحفه‌گر افزود: هرچند امکان حضور مردم در کتابفروشیها برای خرید کتاب و شرکت در طرح پاییزه میسر است اما توصیه می‌شود مردم خرید خود را از سامانه‌های خرید اینترنتی این کتابفروشها انجام دهند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب ایران که از ۲۴ آبان ماه آغاز شده است تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها