۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 727747

یزد - رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با هدف حمایت قضایی ویژه به واحدهای صنفی و کاهش فشار مالی از صنوف، دستگاه قضایی استان حسب شرایط با تخفیف، عفو و یا تقسیط جزای نقدی جرائم سبک و بدون شاکی خصوصی اصناف موافقت می کند.

حمایت دستگاه قضایی از اصناف یزد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان ،غلامعلی دهشیری اظهار داشت: تمامی اتحادیه ها باید به همه واحدهای صنفی مجاز تحت نظر خود ابلاغ کنند تا چنانچه به علت جرایم سبک و بدون شاکی خصوصی یا با جلب رضایت شاکی صرفا محکومیت جزای نقدی دارند در صورت تمایل، مشخصات کامل و محکومیت خود را به این دادگستری ارسال تا در حد امکان جهت کاهش میزان جزای نقدی یا تقسیط یا پیشنهاد عفو آن از طریق ساز و کارهای قانونی اقدام شود.

وی تصریح کرد: در خصوص واحدهای دارای شاکی نیز چنانچه شورای حل اختلاف صلحی ویژه اتاق اصناف بتواند رضایت شاکی را جلب نماید این تسهیلات شامل حال آنها نیز خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ابراز داشت: ویروس منحوس کرونا علاوه بر تهدید سلامتی و جان آحاد جامعه، تبعات اقتصادی و تنگناهای معیشتی زیادی را برای مردم ایجاد کرده است که باید تا آن جا که ممکن است از آلام و مشکلات مردم کاست.
 

برچسب‌ها