معاون ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که «عادل» فرزند «محمدعارف» طراح اصلی حمله تروریستی به دانشگاه کابل بازداشت شده و به جرم خود اعتراف کرده است.

 طراح اصلی حمله به دانشگاه کابل عضو شبکۀ حقانی بوده است

قدس آنلاین: ، «امرالله صالح» امروز شنبه اعلام کرد عادل که خود تا ترم سوم دانشکده الهیات کابل را خوانده، بعد از آن جذب گروه شبکه حقانی شده و سلاح را از اعضای شبکه حقانی از استان خوست بدست آورده است.

معاون رییس جمهوری افغانستان با اعلام این مطلب در صفحه فیسبوک خود افزود که عادل ساکن استان پنجشیر افغانستان است و در بازجویی‌ها گفته است که به وی دستور داده شده بود تا به دانشگاه ها، مراکز آموزشی و دیگر اهداف غیرنظامی حمله کند تا دولت افغانستان تحت فشار قرار گیرد.

به گفته صالح، مجرم اعتراف کرده است که طالبان و شبکه‌های تروریستی باور داشته‌اند که حمله به اهداف غیرنظامی دولت را بدنام می کند و موجب خواهد شد دولت افغانستان اعتبار خود را نزد مردم این کشور از دست بدهد و این هدف از طریق حمله به مراکز نظامی بدست نخواهد آمد.

به همین دلیل به وی دستور داده شده بود که نوع حملات را خود طراحی و اجرایی کند.

معاون رییس جمهوری افغانستان گفت که داعش تنها نام است و آنهایی که چنین حملاتی را انجام می‌دهند، چند هویتی هستند؛ حزب التحریر – طالبان – داعش و همه. یعنی هر زمان که نیاز بود از یک عنوان خاص استفاده می‌کنند.

۱۲ آبان ماه سه مهاجم به دانشگاه کابل و دانشکده حقوق و علوم سیاسی حمله کردند که طی آن ۲۲ دانشجو و مردم غیرنظامی کشته و حدود ۴۰ تن دیگر زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را در ظاهر گروه تکفیری داعش برعهده گرفت اما یک روز بعد در ویدئویی دست داشتن در این حمله را دوباره رد کردند.

مقامات دولت افغانستان و نهادهای امنیتی این کشور گروه طالبان را مسئول این حملات معرفی کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها