برنامه‌های متنوع فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به همت کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران برگزار می‌شود.

برنامه‌های متنوع کتابخانه ملی ملک در هفته کتابخوانی به صورت مجازی

به گزارش قدس آنلاین، این برنامه‌های فرهنگی در راستای گرامی‌داشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و آغاز بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «دانایی؛ مانایی»، اشاعه فرهنگ مطالعه در جامعه و معرفی هرچه بیشتر نفایس گنجینه ملک با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بیشتر با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، از ۲۴ تا ۳۰ آبان ۹۹ اجرا می‌شود.  
وبینار و نشست تخصصی مجازی با موضوع «تأثیر کتاب و کتابخوانی در تقویت توان بردباری افراد جامعه متأثر از بیماری کرونا» با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و همچنین مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، یکشنبه ۲۵ آبان ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ به صورت پخش زنده در صفحه اینستاگرام خانه کتاب به نشانی@khaneyeketab برگزار خواهد شد.  
سخنرانی برخط(آنلاین) با موضوع «وقف دانایی برای مانایی فرهنگ و معارف»، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب این موقوفه فرهنگی با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران به شمار می‌آید که جمعه ۳۰ آبان سال جاری از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در بستر مجازی برگزار می‌شود.  
رویداد روایتگری مجازی «قصه‌های شیرین از نسخه‌های کهن» با معرفی هفت نسخه خطی این گنجینه در هفت رشته‌استوری در صفحه اینستاگرام کتابخانه و موزه ملی ملک در طول هفته کتاب اجرا می‌شود.  
نمایشگاه «مشق کتاب» در محوطه باز میدان مشق تهران و نمایشگاه «آغازنامه» در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین پایتخت، با نمایش گزیده‌ای از تصویرهای نفایس گنجینه ملک برپا خواهد شد.  
همچنین می‌توان به معرفی نسخه‌های خطی و چاپ سنگی مرتبط با حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک در قالب نمایشگاهی در بسترهای مجازی این مؤسسه به مناسبت سالروز ولادت ایشان در ۳۰ آبان سال جاری اشاره کرد.  
مجموعه کتاب‌های فلسفی اهدایی حسین استعدادی شاد به کتابخانه و موزه ملی ملک نیز به مناسبت روز جهانی فلسفه در ۲۹ آبان ماه در فضای مجازی معرفی خواهد شد.
ارائه رایگان تصویر نسخه‌های خطی گنجینه ملک به پژوهشگران توسط کتابخانه ملی ملک در تعداد محدود در هفته کتاب، یکی دیگر از برنامه‌های این موقوفه محسوب می‌شود.  
علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های متنوع مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک را از طریق وب‌سایت مؤسسه به نشانی www.malekmuseum.org  و حساب اینستاگرام آن به نشانی malek_museum_library  دنبال کنند.  
این مجموعه فرهنگی توسط حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر حرم مطهر رضوی وقف شده است و در تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) قرار دارد. در حال حاضر خدمات آن به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت غیرحضوری و مجازی به مخاطبان ارائه می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها