رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: در سرشماری گونه‌های پرندگان مهاجر و کنار آبزی، پلیکان‌های خاکستری نیز در آبگیرهای این شهرستان نیز مشاهده و شمارش شدند.

سرشماری پلیکان‌های خاکستری در آبگیرهای نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی نوربخش با اشاره به نخستین برنامه پایش و سرشماری پاییزه پرندگان آبزی و کنار آبزی در آبگیرهای شهرستان نیشابور و فیروزه، گفت: نخستین برنامه پایش و سرشماری پاییزه پرندگان آبزی و کنار آبزی در آبگیرهای شهرستان نیشابور و فیروزه با همکاری نیروهای اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور و فیروزه و سازمان مردم نهاد زیست محیطی انجمن آوای طبیعت نیشابور با سرشماری پرندگان مهاجر در حوزه سد بار در حال انجام است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نیشابور بیان کرد: در این بررسی میدانی و عملیات سرشماری، گونه هایی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از جمله پنج قطعه پلیکان خاکستری، چنگر، اردک سر، حواصیل خاکستری، کشیم کوچک، کشیم بزگ، کاکایی مشاهده و شمارش شدند.

وی بیان کرد: با تلاش شبانه روزی نیروهای حفاظتی سد بار و حضور مداوم نیروهای اداره حفاظت محیط زیست نیشابور و فیروزه و پیشگیری از تخلفات شکار و صید، سد بار اکنون به یکی از زیستگاه های زمستان گذرانی و کلونی های پرندگان مهاجر در سطح کشور مبدل شده است.

نوربخش افزود: با توجه به دستور العمل صادره اداره کل حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و ممنوعیت شکار پرندگان آبزی، خشک زی و آبزی، صید ماهی و دفع گراز از عموم مردم می‌خواهم هرگونه تخلف شکار و صید را به اداره حفاظت محیط زیست نیشابور با شماره تلفن ۴۲۶۲۲۶۲۷ و ۴۲۶۲۶۲۸۰ گزارش کنند.

گفتنی است، پلیکان خاکستری از گونه های زمستان گذران در برخی از دریاچه ها، مناطق تالابی و اراضی باتلاقی کشور به سر برده و از پرندگان مهاجری است که در سطح جهانی در خطر بوده و در زمره پرندگان حمایت شده است و توجه جدی برای حفاظت از زیستگاه آن ضروری است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها