مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری در استان چهار هزار نفر افزایش یافته و در حال حاضر حدود ۱۸ هزار نفر در این استان از بیمه بیکاری این سازمان برخوردار هستند.

۱۸ هزار نفر در خراسان رضوی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، سید محسن نظام خیرآبادی روز یکشنبه در حاشیه میز خدمت جهادی در شعبه تامین اجتماعی نیشابور افزود: بیمه بیکاری ماههای اسفند پارسال و فروردین و اردیبهشت امسال از طریق دولت پرداخت شد و از خرداد ماه طبق روال قبلی انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در سامانه اداره کار ثبت‌نام کنند.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و برای کاهش حجم مراجعه‌کنندگان ارائه خدمات غیرحضوری در تامین اجتماعی به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر حدود ۵۰ درصد خدمات این سازمان به صورت غیرحضوری از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی در قالب طرح سی، هفتاد که به تازگی کلید خورده انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در این طرح ۳۰ خدمت اصلی این سازمان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که ۲ مورد آن شامل ارائه کمک هزینه ازدواج و نسخه‌های الکترونیکی با حذف دفترچه‌های درمانی است و بدین‌ترتیب با ارئه این ۳۰ خدمت به میزان ۷۰ میلیون نفر از تعداد ۹۶ میلیون مراجعه کننده این سازمان کاهش می‌یابد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا آخر بهمن ‌ماه امسال این طرح نهایی می‌شود.
وی افزود: امسال طی هفته بسیج میز خدمت جهادی از طریق روابط عمومی و پایگاه بسیج این اداره کل در شعبه‌های مورد بازدید دایر می‌شود و در کل شعبه‌های استان هم ۲ میز خدمت با حضور کارشناسان تامین اجتماعی برای جوابگویی به مشکلات بیمه‌شدگان و کارفرمایان دایر می‌گردد و از ابتدای امسال چهار میز خدمت در شهرهای درگز، کلات، خواف و امروز هم در نیشابور دایر شده است.

نظام خیرآبادی ادامه داد: برای ایجاد رضایت‌مندی بیشتر با توجه به اینکه بسیاری از مراجعه‌کنندگان تامین اجتماعی مشکلاتی دارند که برای مطرح کردن آنها در جلسات ملاقات‌ عمومی دوشنبه‌ها باید به مشهد مراجعه کنند به همین خاطر برای کاهش هزینه‌ها و مخاطرات در برنامه بازدیدهای نظارتی از واحدهای اجرایی سراسر استان یک برنامه ملاقات عمومی با بیمه‌شدگان، کارفرمایان و مستمری‌بگیران هم در قالب میز خدمت برگزار می‌شود.
وی گفت: این برنامه در هر شهرستان با اطلاع‌رسانی قبلی از طریق فضای مجازی انجام می‌شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت تامین اجتماعی به صورت آنلاین نوبت بگیرند و به صورت حضوری هم امکان گرفتن نوبت وجود دارد تا بدین ترتیب دیگر نیاز به حضور در مرکز استان نداشته باشند و پاسخ‌گویی سریع‌تر انجام شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای برخورداری از خدمات غیرحضوری می‌توانند به سامانه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی مراجعه کرده و از این طریق سوابق، حق بیمه‌های پرداختی و حقوقی که براساس حق بیمه دریافت می‌کنند، درخواست دفترچه و استحقاق درمانشان را استعلام کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۸ هزار نفر مستمری بگیر زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی قرار دارند که با مجموع افراد تحت تکفل به ۶۰۰ هزار نفر می‌رسند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها