مجموعه نمایشنامه «وسط پاییز» نوشته سید جواد اشکذری با مقدمه‌ای از دکتر قطب‌الدین صادقی توسط انتشارات «آراد توس» امروز به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی منتشر شد.

مجموعه نمایشنامه «وسط پاییز» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، این نویسنده مطرح مشهدی با بیان اینکه «وسط پاییز» شامل سه نمایشنامه بر اساس سه واقعیت اجتماعی است، گفت: سه نمایشنامه «شرم و دغدغه»، «وسط پاییز» و «من یک مادرم، ابراهیم» با سه روایت متفاوت از جامعه در سه سال مختلف در دهه ۹۰ نوشته‌ام که در این کتاب منتشر شده است.

جواد اشکذری افزود: این ۳ نمایشنامه، هر یک رویکرد متفاوتی از رویارویی زن با زندگی و پدیده‌های اجتماعی دارد که به‌نوعی منجر به مرگ می‌شود. سه مادر در سه موقعیت متفاوت و در نبود پسرشان، دچار احساس‌هایی نظیر «ترس و تردید»، «عشق» و «انتظار» می‌شوند که هر یک به‌عنوان تم نمایش، جذابیت‌هایی برایم داشته است.

وی ادامه داد: نمایشنامه «شرم و دغدغه» در سال ۹۳ نوشتم که در سال ۹۴ در جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر در بین ۴ نامزد برتر نهایی قرار گرفت و نیز جوایزی از جشنواره‌های مختلف گرفته و در بسیاری از شهرهای کشور هم روی صحنه رفت.

این نویسنده و کارگردان تئاتر ادامه داد: نمایشنامه‌های «وسط پاییز»   براساس رسم و رسوم قبیله‌ای و «من یک مادرم، ابراهیم» بر اساس زندگی مادر شهید هادی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نوشتم و از جدیدترین آثارم در این عرصه به‌شمار می‌آید.

همچنین مدیر «انتشارات آراد توس» با بیان اینکه با نشر آثار نمایشی و پژوهشیِ صاحب قلمان فعال عرصه هنر در خراسان، برای ماندگاری تلاش‌های ارزنده آن‌ها گامی کوچک برخواهیم داشت، گفت: به مناسبت هفته مبارک کتاب و کتابخوانی مجموعه نمایشنامه‌ای تحت عنوان «وسط پاییز» به قلم مانای سید جواد اشکذری به زیور طبع آراسته گردیده و به زودی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. این مجموعه شامل سه نمایشنامه است که نویسنده طی سال‌های اخیر به رشته تحریر در آورده است.

علی‌رضا اسدی ادامه داد: رویکرد انتشارات «آراد توس» به مقوله هنرهای نمایشی اولویتی است که به شکل فراگیر دنبال خواهد شد. امروزه نیز هنرمندان تئاتر در این استان به‌عنوان میراث‌دار بزرگان ادب و هنر این منطقه با تولید آثاری درخشان نام و آوازه این بوم را به نیکی زنده نگه داشته‌اند. بدیهی است که بخش عمده این توفیقات بر دوش درام‌نویسان صاحب ذوق و برجسته‌ای است که با خلق آثار خود به رعنایی این قامت بیش از پیش افزوده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این واحد نشر با تجربه پیشین خود در خصوص چاپ تالیفاتی با محتوای هنرهای نمایشی، کتاب‌های ارزشمند دیگری اعم ازنمایشنامه وآثار پژوهشی را در دستور کار خود قرار داده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به چاپ آن‌ها خواهد کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها