دهقانکار با اشاره به مصرف ۳۴ درصد از کل اعتبار پاییزه کتاب در دو روز نخست اجرای طرح خبر داد: تهران سهم ۱۴درصدی و سایر استان‌ها سهم ۸۶درصدی را از آن خود کرده‌اند.

اعتبار طرح پاییزه پاسخگوی اشتیاق کتابخوانان نشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری بیست‌وهشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ایوب دهقانکار، دبیر هفته کتاب و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به استقبال مردم و کتابفروشی‌ها از پانزدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها گفت: با گذشت دو روز از اجرای این طرح،  یارانه ۱۴ کتابفروشی به اتمام رسیده که نشان از استقبال مردم از خرید کتاب دارد.
 
دهقانکار افزود: ۱۲۲هزار و ۸۳۷ نسخه کتاب از کتابفروشی‌ها خریداری شده که استان تهران با خرید  ۱۶هزار و ۳۲۹ نسخه کتاب سهم ۱۳درصدی در خرید کتاب داشت و سایر استان‌ها با خرید ۱۰۶هزار و ۵۰۸ نسخه کتاب سهم ۸۷ درصدی را از آن خود کرده‌اند.
 
دبیرهفته کتاب با اشاره به ارزش ریالی کتاب‌های خریداری شده، گفت: ۵۵میلیارد و ۷۰۴میلیون و ۴۱۹هزار و ۵۷۸ ریال ارزش کتاب‌های فروخته شده از سوی کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب است که از این مبلغ  ۸۶درصد  متعلق به استان‌های غیر از تهران است.
 
وی با اشاره به پُرفروش‌ترین استان‌ها در دو روز ابتدایی از اجرای طرح پاییزه کتاب ۹۹ گفت: بیشترین فروش کتاب‌ها در ۵ استان کشور است که این استان‌ها ۵۰ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند. استان تهران با فروش ۱۶هزار و ۲۹۷ نسخه (۱۳ درصد)، خراسان رضوی با فروش ۱۳هزار و ۳۸۶ نسخه (۱۱ درصد)، اصفهان با فروش ۱۲هزار و ۸۵۰  نسخه (۱۰ درصد)، قم با فروش ۱۰هزار و۱۲۲ نسخه (۸ درصد) و فارس با فروش ۹هزار و ۴۶۳ نسخه (۸ درصد) ۵۰درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند.
 
دهقانکار افزود: تاکنون تعداد کتاب‌های خریداری شده در حوزۀ عمومی (بزرگسال) ۸۵هزار و ۷۲۲ نسخه بوده که بیشترین موضوعات به حوزه دین با ۱۲هزار و ۸۵۳ نسخه (۱۵ درصد)، داستان با  ۱۱هزار و ۸۵۳ نسخه (۱۴ درصد) و روانشناسی با  ۸هزار و ۶۳۰  نسخه (۱۰ درصد) اختصاص پیدا کرده‌است.
 
وی ادامه داد: همچنین در حوزه کودک و نوجوان ۳۰هزار  و ۷۴۵ نسخه کتاب خریداری شده که بیشترین موضوعات مربوط به داستان با ۱۵هزار و ۱۹۳نسخه کتاب، جامعه‌شناسی و علوم‌اجتماعی با ۴هزار و ۴۲۲ نسخه و شعر فارسی با ۲هزار و ۷۰۳ نسخه بوده‌است؛ همچنین ۶هزار و ۳۷۰ نسخه کتاب در  حوزه دانشگاهی خریداری شده‌است.
 
دبیر هفته کتاب عنوان کرد: ۸۴۸ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور در طرح پاییزه کتاب۹۹ شرکت کرده‌اند و تا ۳۰ آبان‌ماه کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰درصدی ارائه می‌کنند که اطلاعات و مشخصات این کتابفروشی‌ها به تفکیک استان و شهر در tarh.ketab.ir  قابل مشاهده است.

برچسب‌ها