معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به قلع و قمع بیش از ۷۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز در حال بنا شدن در پهنه‌ای در حدود ۱۵هکتار، گفت: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در واقع نابودی کشت است.

قلع و قمع بیش از ۷۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، امید طهماسبی زاده، اظهار کرد: بیش از ۷۰ قطعه زمین کشاورزی که در حال نابودی و تبدیل شدن به باغ ویلا بود، مورد اعمال قانون قرار گرفت.

 معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مشهد تصریح کرد: اقدام قانونی صورت گرفته که منظور همان برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز وقلع و قمع بنای غیرمجاز است در دو منطقه صورت گرفت.

وی افزود: در دو محل بیش از ۷۰ قطعه باغ ویلای غیرمجاز در حال بنا شدن در پهنه‌ای در حدود ۱۵ هکتاری بود، اقدامات انجام شده که به صورت شبانه و به تصور برخی افراد، دور از چشم دستگاه‌های متولی در حال انجام بود.

 طهماسبی زاده ادامه داد: مناطق مورد نظر هم مدتی پیش توسط تیم‌های نظارتی که به منطقه سرسیاب رفته بودند مورد شناسایی قرار گرفته و نیروهای جهادکشاورزی مشهد مشاهده کرده بودند که برخی متخلفان در حالی پی کنی و عده‌ای هم به سرعت در حال دیوار چینی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد یادآور شد: حتی عده‌ای پا را فراتر از این برده بودند و در محل اقدام به ایجاد بنای ساختمانی و برپا کردن آلاچیق هم کرده بودند.

فروش باغ ویلاهای تقلبی متری ۴۰۰ هزارتومان

وی متذکر شد: همچنین معلوم شد که افراد سودجو هر متر از زمین‌های قطعه بندی شده را بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان به خریداران به فروش می‌رساندند.

طهماسبی زاده به ضربه خوردن زنجیره تولید هم اشاره کرد و گفت: سرتا سر پهنه‌ای که به آن اشاره شد، تشکیل شده بود از زمین‌های کشاورزی که در حال حاضر نابودی یک متر از آنها مساوی است با در خطر قرار گرفتن زنجیره تولید نیازهای اولیه غذایی مانند گندم و جو که بارها به این موضوع اشاره شده است.

مدیرجهاد کشاورزی مشهد افزود: در این رابطه و در تحقیقات صورت گرفته از سوی نیروهای جهاد کشاورزی نمایان شد که بازهم چند نفر سود جو عامل قطعه بندی زمین‌های کشاورزی در منطقه بوده و آن‌ها به بهانه اینکه زمین‌ها امکان تبدیل شدن به باغ ویلا به واسطه آمدن امکانات رفاهی مانند آب، برق،گاز و جاده آسفالته  به محل وجود دارد، خریداران را وارد بازی دوسر باخت کرده و باعث شده‌اند عده‌ای تمام سرمایه خود را در محل خرج ایجاد بنا آن هم بر روی زمین‌های کشاورزی کنند.

وی بیان کرد: بر این اساس تمامی متخلفان مورد شناسایی قرار گرفته و هویت آنها طی مکاتبه‌ای به دستگاه قضایی منعکس می‌شود تا برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد.

طهماسبی زاده تشریح کرد: این اقدام با نظارت مقام قضایی و حمایت نیروی انتظامی و همراهی شهرداری مشهد و دیگر دستگاه های متولی امر صورت گرفت.

جاده آسفالته، آب و برق دلیل اعتماد نمی‌شود

مدیر جهاد کشاورزی مشهد به افرادی که قصد خرید باغ ویلا را دارند، هشدار داد: از مردم عزیز درخواست می‌شود که به هیچ عنوان خام صحبت‌های برخی مشاوران املاک که بیشتر آن‌ها هم غیرمجاز هستند نشوند، چرا که زمین‌های که کاربری کشاورزی دارند به هیچ عنوان زمینه‌ای برای تغییر کاربری آن‌ها وجود ندارد و مجوزی هم برای این کار صادر نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس خریداران بدانند تبدیل شدن این اراضی به باغ ویلا اقدامی خلاف قانون است و با دست خود سرمایه و اندوخته چند ساله را بر باد خواهند داد و زمانی پشیمان خواهند شد که دیگر راه چاره‌ای برای برگشت وجود ندارد.

طهماسبی زاده افزود: حتی اگر فروشنده‌ای به خریداران این گونه زمینه‌ها بگوید که برای تغییر کاربری قطعات از جهاد کشاورزی مشهد مجوزی در یافت شده، بدانند که کذب محض است، این اقدام آن‌ها هم مشمول جرم کلاهبرداری تلقی می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی مشهد عنوان کرد: اگر فرد خریدار در محلی مواجه می‌شود با مجتمع‌های که خیابان کشی، آسفالت شده و برای هرکوچه آن هم نامی در نظر گرفته شده، به هیچ عنوان به این نشانه ها برای خرید باغ ویلا توجه نکنند چرا که این موارد به هیچ عنوان دلیلی برای مجاز بودن ساخت و ساز در محل نیست، آن‌ها باید دقت کنند قبل از خرید حتما از مراجع متولی مانند جهاد کشاورزی استعلام بگیرند.

وی افزود: با تمامی این تأکیدات اگر باز هم فردی به خرید زمین کشاورزی تغییرکاربری داده شده اقدام کند بداند که مقصر خودش است و باید تاوان خسارتش را هم به جان بخرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها