سایت مرجع DXOMARK اعلام کرد که دوربین IPHONE ۱۲ PRO MAX ضعیف تر از پرچمدارن هوآوی و شیائومی است، اما بهترین دوربین فیلمبرداری آیفون‌های اپل را دارد.

دوربین آیفون ۱۲ PRO MAX قادر به رقابت با پرچمداران هوآوی و شیائومی نیست +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، دو روز پیش ، متخصصان DxOMark گزارش تست دقیق دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو را منتشر کردند. این اسمارت فون با کسب همان امتیاز Xiaomi Mi ۱۰ Pro - ۱۲۸ ، رتبه پنجم این رده بندی را به خود اختصاص داد و اکنون آزمایش دقیق دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس نیز منتشر شده است.

این مدل از نظر سنسور دوربین زاویه دید گسترده ، قابلیت های بزرگنمایی نوری و تثبیت کننده نوری با برادر کوچکتر خود تفاوت دارد. و همه این پیشرفت‌ها نتیجه داد که آیفون ۱۲ پرو حداکثر ۱۳۰ امتیاز کسب کرد و آیفون ۱۲ پرو را از رده چهارم بیرون کرد. خبر بد برای طرفداران اپل این است که حتی گران‌ترین و مدرن‌ترین آیفون نیز هنوز قادر به رقابت با پرچمداران هوآوی و شیائومی نیست و به رغم این واقعیت است که Huawei P۴۰ Pro ، واقع در رتبه سوم این رتبه بندی ، به زودی، تقریبا شش ماه (نه از لحظه معرفی ، بلکه از لحظه شروع فروش) وارد بازار خواهد شد و Xiaomi Mi ۱۰ Ultra برخلاف Mate ۴۰ Pro جدید که مقام اول را دارد، اصلاً دستگاه جدیدی نیست.



آیفون ۱۲ پرو مکس امتیاز ۱۳۸ برای عکسبرداری ، امتیاز ۶۸ برای قابلیت بزرگنمایی و ۱۱۳ امتیاز برای فیلمبرداری کسب کرده است و برای مقایسه ، نتایج آیفون ۱۲ پرو در همان رشته ها به ترتیب ۱۳۵ ، ۶۶ و ۱۱۲ است.



اکنون ما فقط در مورد جوانب مثبت و منفی دوربین iPhone ۱۲ Pro Max صحبت خواهیم کرد، اولین مورد شامل فوکوس خودکار سریع و دقیق ، نوردهی صحیح ، جزئیات بالا در نور مناسب ، دامنه دینامیکی گسترده در فیلم ، سیستم تثبیت کننده موثر هنگام فیلمبرداری است. معایبی نیز وجود دارد که از جمله به دامنه دینامیکی محدود هنگام گرفتن عکس، اختلال در عکس‌ها به ویژه در شرایط کم نور ، رنگ‌های غیر طبیعی هنگام عکسبرداری با HDR ، حالت های مصنوعی مختلف هنگام عکسبرداری و بی ثباتی در هنگام فیلمبرداری می‌توان اشاره کرد.



به طور کلی بر اساس این توضیحات ، به نظر نمی رسد که آیفون ۱۲ پرو مکس بهترین دوربین گوشی‌های هوشمند باشد. با این حال ، DxOMark خاطرنشان می کند که این دستگاه از همه لحاظ بهتر از مدل‌های قبلی شده است. ظاهراً به همین دلیل است که در عنوان بررسی "بزرگ و زیبا" خوانده شده است، در این دستگاه سنسور دوربین بزرگتر است ، تصاویر زیباتر هستند اما هنوز ویژگی مقابله با پرچمدارن دیگر را ندارد.

مزایای دوربین:

فوکوس خودکار سریع و دقیق

تعادل مناسب رنگی گرم و سفید در فضای بسته و در نور کم

جزئیات بالا در نور قوی

دامنه پویای گسترده در فیلم‌ها

ارائه رنگ دلپذیر در بیشتر فیلم‌ها

کنترل مناسب سر و صدا در فیلم‌ها

تثبیت کننده مؤثر فیلم و تصاویر


معایب دوربین:

دامنه متوسط تصاویر

وجود اختلال(نویز) در عکس‌ها به ویژه در نور کم

رنگ‌های غیرطبیعی در تصاویر HDR

مصنوعی به نظر رسیدن برخی تصاویر

بی ثباتی حرکتی در فیلم‌ها

عدم تعادل رنگ سفید در فیلم‌های کم نور

کوانتیزه بودن رنگ در فیلم‌ها

انتهای پیام/

برچسب‌ها