مدیر کتابخانه دیجیتال رضوی از فراهم آمدن امکان دسترسی کاربران به ۱۴۰ میلیون منبع کتابخانه دیجیتال رضوی خبر داد.

دسترسی کاربران به ۱۴۰ میلیون منبع کتابخانه دیجیتال رضوی فراهم شد

به گزارش قدس آنلاین، علی ضرابی با بیان این مطلب به تلاش کتابخانه ‌های آستان قدس رضوی برای بهره مندی از فناوری ‌های روز دنیا در زمینه خدمات‌رسانی به مراجعان و تعامل با مراکز علمی مهم جهان اشاره کرد و گفت: هم اکنون کاربران زیادی که از سراسر دنیا برای دستیابی به منابع اطلاعاتی ارزشمند، به صورت حضوری و مجازی با این سازمان در ارتباط هستند.
وی با اشاره به خدمات رسانی این کتابخانه به بیش از ۱۲۰ کشور با استفاده از فناوری‌ های روز و فضای دیجیتال، تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا و با تغییر سبک زندگی بشر و گرایش به فضای مجازی و توصیه به حضور نیافتن در مجامع و گردهمایی ها، خدمات کتابخانه ای نیز تحت تأثیر فضای جدید جوامع انسانی، به سوی ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری و استفاده هرچه بیشتر از اینترنت و فضای مجازی و در قالب کتابخانه های دیجیتالی خودنمایی کرده است.
ضرابی خدمات پرسش از کتابدار، خدمات مطالعه آنلاین، خدمات امانت آنلاین و خدمات تحویل مدرک را نمونه های متنوع خدمات کتابخانه های دیجیتال معرفی کرد که پیش از شیوع کرونا شاید کمتر مورد استفاده کاربران و مخاطبان کتابخانه رضوی قرار می گرفت و اکنون، به واسطه شیوع این ویروس منحوس، با خوش اقبالی و عنایت ویژه کاربران مواجه شده است.
کتابخانه ‌های آستان قدس رضوی در طول سال نزدیک به ۷میلیون مراجعه کننده دارند. البته با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌ های مکرر کتابخانه ها، در نیمه نخست سال ۹۹ تعداد مراجعان این مرکز کاهش چشمگیری یافت اما گسترش فعالیت کتابخانه ‌های این سازمان در فضای مجازی جذب بیش از ۵ میلیون مخاطب را به دنبال داشته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها