عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح ساماندهی و یکسان سازی وضعیت استخدامی افراد در دستگاه ها و سازمان های کشور ، تبعیض های موجود از بین خواهد رفت.

تصویب  کلیات طرح یکسان سازی استخدام در کمیسیون اجتماعی/حذف تبعیض های استخدامی در کشور

فاطمه رحمانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: کلیات طرح یکسان سازی و ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه ها و سازمان های کشور  به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی رسید.

وی تصریح کرد: بررسی این طرح با حضور کارشناسان برای رفع ایرادات احتمالی در نوبت بررسی درکمیسیون اجتماعی قرار دارد و به دلیل اهمیت این طرح بدون وارد شدن به کمیته، مستقیم در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رحمانی ادامه داد: پس از تعیین تکلیف  طرح مدیریت تعارض منافع که در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است و احتمالا ۴تا ۵جلسه زمان خواهد برد، طرح ساماندهی وضعیت استخدامی  در دستور کارکمیسیون و سپس طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.   

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که این طرح به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد چندگانگی موجود در وضعیت استخدامی افراد از بین خواهد رفت و همه افرادی که در دولت شاغل هستند دارای یک نوع شرایط استخدامی خواهند شد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نابسامانی و عدم امنیت شغلی که در حال حاضر در وضعیت استخدامی نیروی انسانی در دستگاه ها و نهاد های مختلف وجود دارد بار روانی زیادی را برای خانواده ها ایجاد کرده است.

رحمانی اظهار کرد: این طرح صرفا منحصر به کارکنان دستگاه های دولتی نمی باشد و شامل همه  شرکت هایی که به نوعی وابستگی به دولت دارند،  نهاد های عمومی و سایر دستگاه ها و ارگان ها خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: متاسفانه در حال حاضر  شاهد استخدام‌های پیمانی،  شرکتی، حجمی، کارمعین، خرید خدمت ، ساعتی و چند نوع دیگردر سازمان ها و ارگان های مختلف  هستیم    که در صورت اجرایی شدن این طرح ، این گونه تبعیض ها از بین خواهد رفت  و امنیت شغلی برای افراد و خانواده ها ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها