رییس کل دادگستری خراسان ‌رضوی گفت: با تصرفات جدید در اراضی ملی و منابع طبیعی به شدت برخورد خواهد شد و تصرفات گذشته نیز باید به وضع سابق اعاده شود.

تصرفات در اراضی ملی برخورد شدید دستگاه قضا را در پی دارد

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی صادقی امروز  در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان‌رضوی افزود: تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و منابع طبیعی خط قرمز دستگاه قضا هستند و هیچ گونه کم کاری در زمینه حفظ حقوق بیت المال از سوی متولیان امر پذیرفته نیست.
وی اضافه کرد: فعالیت‌ها در مجموعه قضایی در زمینه حفظ حقوق بیت المال در دو حوزه پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با متخلفان و قانون شکنان ساماندهی شده است.
رییس شورای حفظ حقوق بیت المال خراسان رضوی گفت: دغدغه‌های فعالان محیط زیستی مورد توجه و پیگیری دستگاه قضایی است.
صادقی با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط دستگاههای متولی افزود: به رغم تلاش‌های صورت گرفته هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.
وی با تاکید بر این که هم افزایی سازمان‌های مردم نهاد و مراجع رسمی یک رویداد ارزشمند است و باید تقویت شود ادامه داد: از سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی می‌خواهیم که در صورت مشاهده  تصرفات،  موارد را به مجموعه قضایی گزارش کنند تا پیگیری شود.
در این جلسه،  محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز گزارشی از نحوه اقدامات این شورا ارائه کرد همچنین تعدادی از فعالان زیست محیطی و مسوولان سازمان های مردم نهاد در این جلسه به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
از هشت میلیون هکتار زمین ملی  در استان خراسان رضوی ۶ میلیون هکتار دارای سند مالکیت است.
استان خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع معادل ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار، هفت درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها