مدیرعامل اتوبوسرانی مشهد از آغاز مطالعه طراحی و ساخت اولین اتوبوس برقی کشور در مشهد خبر داد.

مطالعات طراحی و ساخت نخستین اتوبوس برقی کشور در مشهد کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین، سعید حسینقلی‌زاده مقدم اظهار داشت: موضوع کاهش آلودگی هوا از اهمیت ویژه‌ای برای سازمان اتوبوسرانی برخوردار است، بر همین اساس نگهداری و تعمیرات ناوگان، بهبود عملکرد ناوگان، اصلاح خطوط و تأمین ناوگان جدید، بازسازی اتوبوس‌های ناوگان موجود مورد توجه قرار دارد.

وی اضافه کرد: همچنین رفع دودزائی و روغن ریزی اتوبوس‌ها به صورت روزانه، سرویس‌های پیشگیرانه و دوره‌ای، نظارت مستمر برای شناسایی اتوبوس های دودزا و اعزام آن به تعمیرگاه، اطلاع رسانی و نظارت مستمر بر خاموش بودن ناوگان در پایانه‌ها و اجرای برنامه‌های متنوع آموزش فرهنگ شهروندی در استفاده از حمل و نقل عمومی از سوی این سازمان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر ورود ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۱ دستگاه اتوبوس با استاندارد آلایندگی یورو ۴ و ۵ طی شش ماه ابتدایی امسال، مسیر نه خط با هدف کاهش آلایندگی و بهبود دسترسی برای شهروندان اصلاح و بازنگری شده است.

حسینقلی زاده مقدم با بیان اینکه احداث و راه اندازی جایگاه سوخت گازوئیل پایانه شهید صنوبری، اخذ معاینه فنی اتوبوس‌های سازمان و بخش خصوصی، ساخت دومین ایستگاه شارژ خودروی برقی کشور در پایانه امام رضا (ع)، از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش آلودگی هوا به طور مستمر انجام می شود، اظهار کرد: مطالعه طراحی و ساخت اولین اتوبوس برقی کشور در شرکت‌های مپنا و عقاب افشان و همچنین مطالعات برقی سازی خط یک BRT مشهد نیز درحال انجام است.

وی در ادامه گفت: برابر طرح مطالعاتی سیاهه انتشار آلودگی هوای مشهد، سهم سازمان اتوبوسرانی در تولید آلایندگی هوای مشهد در اکثر شاخص‌ها کمتر از پنج درصد است.

منبع:تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها