رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه با بیان این که این نهاد حمایتی هم‌اکنون دو هزار و ۴۳ کودک بی سرپرست را زیرپوشش دارد گفت: نیکوکاران نیک‌اندیش این شهرستان، سرپرستی و حمایت ۸۲۹ کودک را بر عهده گرفته اند.

کمیته امداد تربت‌حیدریه دو هزار کودک بی سرپرست را زیرپوشش دارد

به گزارش قدس آنلاین، سیدسعید عبدالله‌زاده افزود: طرح حمایتی ایران مهربان با هدف بهره‌مندی تمام کودکان یتیم و نیز کودکان طرح محسنین از حمایت خیران در تربت‌حیدریه اجرا  و  تلاش می‌شود تا پایان امسال  همه یتیمان و کودکان محسنین از حمایت حامیان نیکوکار برخوردار شوند.

وی با اشاره به همکاری ۵۰ نفر از طلاب این شهرستان در جمع‌آوری زکات با این نهاد ادامه داد: زکات‌های جمع‌آوری شده صرف امور خیریه می‌شود و در همین زمینه از ابتدای شیوع ویروس کرونا، پنج هزار و ۳۶۰ بسته کمک معیشتی و چهار هزار و ۳۲۰ بسته اقلام بهداشتی بین خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد تربت‌حیدریه توزیع شده است.

 رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه اظهار کرد: همچنین در اجرای طرح اطعام مهدوی، نهضت تعاون و همدلی و اطعام علوی، بیش از ۳۶ هزار پرس غذای گرم بین آسیب دیدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان توزیع شده است.

عبدالله زاده از تمامی دستگاه‌ها، گروه‌های جهادی‌ و تشکل‌های مذهبی خواست با هدف مدیریت کمک‌های مومنانه و توزیع عادلانه آن بین نیازمندان شهرستان، اطلاعات جامعه هدف و توزیع سبدهای معیشتی و بهداشتی خود را در سامانه سخای کمیته امداد ثبت کنند.

عبدالله‌زاده افزود: از مجموع جمعیت ۲۵۰ هزار نفری تربت‌حیدریه، بیش از ۱۷ هزار نفر در قالب ۹ هزار و ۵۰۰ خانوار از خدمات مستمری ماهانه، اشتغال، درمان و تحصیل و تسهیلات بانکی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان بهره‌مند هستند و ۹۰ درصد اعتبارات این نهاد از طریق منابع دولتی و بقیه آن از طریق مشارکت های مردمی تامین می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها