کارشناس مسائل منطقه گفت: از آنجایی که آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده و احتمال شکست سیاسی آقای نتانیاهو در آینده نزدیک بسیار مطرح است، همچنین خروج او از صحنه سیاسی اسرائیل برای حزب لیکود بسیار دردناک خواهد بود.

آخرین معرکه گیری‌های نتانیاهو درمنطقه بعد از ترامپ

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه و بین الملل در گفت و گو با قدس آنلاین گفت : در واقع اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به مناطق اشغالی و غزه  انتقام‌گیری از جریان‌های مقاومت به ویژه حماس است که در دوره کوتاه باقی مانده از حاکمیت آقای ترامپ در کاخ سفید به گونه ای خود را در معرض دید صهیونیست ها قرار دهد. 

وی در این باره افزود : بنیامین نتانیاهو تلاش می کند تا در کوتاه مدت و زمانی که بر راس قدرت است یک نمایش فریبنده ظاهری از قدرت پوشالی خود به نمایش بگذارد. 

کارشناس مسائل منطقه در خصوص حمایت های دولت ترامپ از نتانیاهو بیان داشت :  مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به سفر به اراضی اشغالی همواره موجب تعدی و گردنکشی‌های بیشتر بنیامین نتانیاهو شده، وی همواره نخست وزیر اسرائیل را تشویق می کند تا حماس و جهاد اسلامی را به وسیله ترور و بمباران از صحنه مبارزاتی فلسطین خارج کند.

وی در این باره تصریح نمود:  رژیم صهیونیستی بنا به حمایت های دولت ترامپ در هفته‌های اخیر رژیم صهیونیستی و چند شخصیت تاثیرگذار فلسطینی را مورد هدف قرار داد و ترور کرد، هر چند حماس در پاسخ این ترورها چندین موشک به تل‌آویو پرتاب کرد. بی تردید در حال حاضر بحران جدی در اراضی اشغالی شکل گرفته که ناشی از تشویق آمریکا به اسرائیل برای حمله به مردم بی دفاع غزه است. 

حسن هانی زاده خاطر نشان کرد : از آنجایی که آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری شکست خورده و احتمال شکست سیاسی آقای نتانیاهو در آینده نزدیک بسیار مطرح است، همچنین خروج او از صحنه سیاسی اسرائیل برای حزب لیکود بسیار دردناک خواهد بود لذا بنیامین نتانیاهو در فرصت باقیمانده از دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بر آن است تا انتقام سختی از حماس و جهاد اسلامی در فلسطین بگیرد. 

کارشناس مسائل منطقه بیان داشت :  به نظر می‌رسد سفر مایک پمپئو به منطقه و به فلسطین اشغالی در ترغیب نتانیاهو برای حملات اسرائیل به نیروهای مقاومت و مردم مظلوم فلسطین و غزه بی‌تأثیر نبوده به همین دلیل شاهد هستیم بنیامین نتانیاهو سعی می‌کند از طریق بحران سازی به نوعی خود را مرد قدرتمند اسرائیل نشان دهد

برچسب‌ها