کتابخانه گویای رضوی از ابتدای شیوع ویروس کرونا با ارائه خدمات غیر حضوری فعالیت‌ های خود را ادامه داده و روشندلان سراسر کشور می توانند از خدمات رایگان این کتابخانه برخوردار شوند.

خدمات کتابخانه گویای رضوی در روزهای کرونایی ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی وظیفه‌ دان؛ رئیس کتابخانه گویای رضوی با اشاره به ۱۶ سال فعالیت این کتابخانه در محل کتابخانه آیت ‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی مشهد وابسته به سازمان کتابخانه ‌ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گفت: این مجموعه کتاب ‌های صوتی مختلفی را به صورت لوح فشرده، کتاب خط بریل و نرم ‌افزارهای ویژه در اختیار روشندلان می ‌گذارد.
وی افزود: کتاب‌ های صوتی در زمینه ‌های کمک آموزشی، علمی، فرهنگی، تاریخی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و نظیر آن ها است که لیست این منابع در وب ‌سایت library.razavi.ir/gooya قرار داده شده است.
وظیفه دان با اشاره به ارائه خدمات حضوری این کتابخانه به روشندلان پیش از شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی که ارائه خدمات حضوری میسر نیست، روشندلان می توانند به صورت تلفنی کتاب صوتی مورد نیاز خود را سفارش داده و این کتاب‌ ها در انواع حافظه جانبی، لوح فشرده و... ذخیره شده و از طریق کتابخانه سیار آستان قدس به نشانی آن ‌ها ارسال می ‌شود.
وی ضمن اشاره به همکاری این کتابخانه با کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی گفت: منابع درخواستی در مشهد از طریق این کتابخانه و در خارج از مشهد(سراسر ایران) از طریق پست به نابینایان و کم ‌بینایان ارسال می شود.
وظیفه دان ادامه داد: روشندلان می ‌توانند با ارسال مجازی یک مدرک دال بر کم‌ بینایی یا نابینایی خود، پس از عضویت در کتابخانه گویای رضوی، از تمامی خدمات کتابخانه گویای رضوی در سراسر کشور به صورت رایگان بهره ‌مند شوند.
وی افزود: کتابخانه گویا مستقیما با مراکز مربوط به روشندلان مانند انجمن نابینایان در نیشابور، سبزوار و شیروان، دفتر فرهنگ معلولان قم و کتابخانه شهرداری اصفهان، بخش نابینایان کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) مشهد، مرکز بهزیستی شهید جلیلیان مشهد و نظیر این موارد همکاری دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها