رئیس پلیس مشهد گفت: بامداد روز گذشته مأموران کلانتری نجفی پس از انجام یک تعقیب و گریز پلیسی، در نهایت با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح و شلیک گلوله به لاستیک پراید سارقان حرفه‌ای کامپیوترهای خودرو، مانع فرار آن‌ها شدند.

سارقان کامپیوتر خودرو در چنگ مردان قانون

عقیل رحمانی/

 رئیس پلیس مشهد گفت: بامداد روز گذشته مأموران کلانتری نجفی پس از انجام یک تعقیب و گریز پلیسی، در نهایت با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح و شلیک گلوله به لاستیک پراید سارقان حرفه‌ای کامپیوترهای خودرو، مانع فرار آن‌ها شدند.

سرهنگ صارمی‌ساداتی در توضیح اقدام ضربتی پلیس مشهد برای دستگیری سارقان حرفه‌ای بیان کرد: با توجه به گزارش افزایش سرقت‌های کامپیوتر خودرو در مناطقی مانند هاشمیه، سرافرازان و...، دستورات ویژه‌ای برای ردزنی عاملان این سرقت‌ها با توجه به محدوده وقوع جرایم به مأموران کلانتری نجفی داده شد.

فرمانده‌انتظامی مشهد تصریح کرد: از همین رو ماجرا در دستور کار تیم‌های تجسس این کلانتری قرار گرفت. همچنین طبق اطلاعات بدست آمده مشخص شد سارقان حرفه‌ای کامپیوتر خودروهای سواری معمولاً ساعت ۵ صبح را برای انجام جرم انتخاب می‌کنند. در ادامه مأموران این کلانتری اقدام به گشت‌های نامحسوس و پوششی کردند و نتیجه این شد که خودرو سواری پراید که افراد تحت تعقیب سرنشین آن بودند، در منطقه دیده شد.

**درگیری فیزیکی سارقان با مأموران برای فرار

سرهنگ صارمی‌ساداتی ادامه داد: به محض آنکه متهمان برای سرقت کامپیوتر خودرو پارک شده وارد عمل شدند، دستور ایست پلیس صادر شد، اما عاملان سرقت‌ها که معمولاً برای سرقت هر کامپیوتر خودرو یک دقیقه بیشتر زمان لازم نداشتند، با دیدن پلیس سوار خودرو پراید شده و از محل متواری شدند.  

آن‌ها سعی داشتند با حرکت خلاف جهت مسیر خیابان هر طور شده مأموران کلانتری نجفی را از تعقیب منصرف کنند و این‌ گونه شد که مأموران اعزامی با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح، لاستیک خودرو مذکور را هدف قرار داده و خودرو را متوقف کردند.

رئیس پلیس مشهد بیان کرد: این پایان کار نبود و سارقان که خود را در محاصره دیدند با ایجاد درگیری فیزیکی بازهم قصد تسلیم شدن را نداشته که با واکنش سریع پلیس زمینگیر و بازداشت شدند. بازرسی خودرو آن‌ها منجر به کشف ۶ عدد کامپیوتر سرقتی خودرو که بیشتر متعلق به سواری ۲۰۶ بود، کشف شد.

با انتقال سارقان و بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد افراد مذکور که ۳۰ و ۴۰ ساله هستند هر دو دارای سوابق متعدد سرقت هستند و به مواد مخدر هم اعتیاد دارند. با توجه به اینکه احتمال می‌رود تعداد سرقت‌های صورت گرفته افزایش یابد، دیگر اقدام‌های پلیسی در دستور کار قرار گرفته است.

**سارقان خشن در آخر راه

سرهنگ عباس صارمی‌ساداتی در تشریح خبری دیگر هم عنوان کرد: در پی گزارش سرقت‌های متعدد خودرو که سارقان پرونده در صورت مقاومت مالباختگان متوسل به خشونت و استفاده از سلاح سرد می‌شدند، بررسی ماجرا به تیم عملیات ویژه پلیس مشهد سپرده شد.

وی افزود: با بررسی سرنخ‌های موجود متهمان اصلی این سرقت‌ها که یک زن و سه مرد تبعه خارجی بودند چهره‌زنی و تحقیقات گسترده و تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس برای دستگیری آنان در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ صارمی‌ساداتی اظهار کرد: مأموران انتظامی مخفیگاه متهمان را ردزنی و با کسب مجوز قضایی محل را مورد بازرسی قرار دادند.

این مقام‌انتظامی خاطرنشان کرد: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مشهد در این عملیات ضربتی دو مرد جوان و یک زن زن که همگی اتباع بیگانه و دارای سوابق متعدد سرقت و استعمال و فروش موادمخدر هستند را دستگیر کردند.

وی گفت: در بازرسی از محل، دو دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو سواری سرقتی، تعداد زیادی قطعات و لوازم خودرو، سه قبضه شمشیر و قمه، یک دستگاه ساخت کلید و حدود ۶۰۰ میلیون ریال البسه که از یک واحد صنفی سرقت شده بود، کشف شد.

سرهنگ عباس صارمی‌ساداتی گفت: مأموران مرکز عملیات ویژه پلیس مشهد، سرکرده این باند  را نیز با اقدام‌های اطلاعاتی، ردزنی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند. فرمانده ‌انتظامی مشهد اظهار کرد: ۱۶ شاکی پرونده تاکنون شناسایی و تحقیقات از متهمان  برای کشف دیگر اقدام‌های مجرمانه آنان ادامه دارد.

برچسب‌ها