ساری- فرمانده انتظامی استان مازندران از اعلام جزئیات محدودیت‌های تردد کرونایی در این استان خبر داد.

تردد به مازندران محدودیت دارد؛ هر ۲۴ ساعت یک جریمه

قدس آنلاین-گروه استان- فرمانده انتظامی استان مازندران اظهارکرد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده توسط مسئولان بهداشت و درمان کشور مبنی بر ترددها و تجمعات غیر ضروری به عنوان یکی از دلایل اصلی شیوع بیماری کرونا، محدودیت‌های تردد در سطح استان به اجرا درآمد.

سردار مرتضی میرزایی افزود: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و پلیس راهور ناجا این محدودیت‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی به اجرا گذاشته خواهد شد.

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: درمازندران شهرستان‌های آمل، بهشهر و ساری دارای وضعیت قرمز و سایر شهرستان‌ها دارای وضعیت نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها از روز شنبه به اجرا در خواهد آمد، یادآورشد: در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی این خودروها در هر ۲۴ ساعت مبلغ ۵٠٠ هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز در هر ۲۴ ساعت مبلغ یک میلیون تومان اعمال قانون خواهند شد.

میرزایی خاطرنشان کرد: ورود و خروج وسایل نقلیه غیربومی به شهرهایی با وضعیت زرد عادی بوده و در صورت ورود وسایل نقلیه بومی شهرهای با وضعیت زرد به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز این خودروها نیز اعمال قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه این محدودیت شامل خودروهای امدادی و درمانی، انتظامی، حمل بار و مسافر نمی‌شود، افزود: ممنوعیت‌های تعیین شده برای کارکنان دستگاه‌های دولتی که محل سکونت آنها با محل کار آن‌ها در یک نقطه قرار ندارد، هم‌وطنانی که نوبت عمل جراحی دارند و افرادی که دارای احضاریه زمان حضور در موعد مقرر تعیین شده هستند با ارائه مدارک مثبته شامل نخواهد شد.

میرزایی گفت:سایر خودروهایی که دارای ممنوعیت تردد نیستند، برای تردد در شهرهای فاقد کنارگذر و یا کمربندی از معابر شهری ویژه که برای این منظور در نظر گرفته شده بدون هرگونه توقف در طول مسیر اقدام کنند.

فرمانده انتظامی مازندران  تصریح کرد: برابر ابلاغیه صادره از سوی قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا، اعمال این قوانین فقط ویژه مبادی ورودی شهرهای قرمز و نارنجی بوده و هیچگونه اعمال قانونی در خروجی شهر ها صورت نمی‌پذیرد.

وی یادآوشد:افرادی که به دلایل مختلف نیاز مبرم و ضروری به تردد در این شهرستان‌ها دارند می‌توانند با مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به دریافت مجوز تردد اقدام کنند

مردم همکاری کنند

در همین حال استاندار مازندران نیز از تاخیر در تعطیلی واحدهای صنفی غیر سطح یک در برخی مناطق استان و همچنین عدم رعایت این محدودیت ها از سوی برخی مشاغل انتقاد کرد و گفت: باید خطر کرونا را برای همه شفاف سازی کرد و در این زمینه رسانه ها بیشترین نقش را خواهند داشت.

احمد حسین زادگان تاکید کرد: طرح محدودیت‌های جدید فقط برای حفظ جان و سلامت مردم است.

وی به محدودیت های جدید کرونایی که از روز شنبه اول آذر ماه آغاز می شود ، اشاره کرد و گفت: خروج مشاغل سطح یک از محدودیت ها نشان می دهد که همچنان تامین معیشت مردم از نگرانی های اصلی دولت است و انتظار داریم مردم خودشان هم همراهی جدی داشته باشند.

حسین زادگان از مردم خواست تا محدودیت های پیش رو را جدی گرفته و تمامی پروتکل های کرونایی را رعایت کنند تا هر چه سریع تر بتوان ویروس کرونا را کنترل و شرایط اقتصادی و اجتماعی را به روال عادی بازگرداند.

 صدور کارت تردد

قائم مقام ستاد مقابله با کرونای مازندران با بیان اینکه محدودیت تردد کرونایی در شهرهای نارنجی و قرمز به طور کامل اجرایی خواهد شد و این تردد در شهرهای قرمز از لحاظ ورود و خروج به طور کامل ممنوع است افزود:  برای برخی مشاغل در حال ماموریت و کارکنان ادارات فعال در سطح یک مشاغل نیز امکان صدور کارت برای تردد موقت وجود خواهد داشت.

حسن نژاد همچنین گفت: صدور کارت تردد محدود برای برخی کارکنان به خصوص کادر درمانی در کمیته امنیتی و انتظامی ستاد استانی کرونا با حضور پلیس راه و راهور بررسی خواهد شد و در صورت نیاز این برنامه نیز عملیاتی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افزود:  در غیر این صورت هر گونه ورود و خروج در شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است و ضمن اعمال جریمه از سوی ماموران حاضر در معابر عمومی و سطح شهرها، امکان جریمه از طریق دوربین های نظارت تصویری نیز وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها