رئیس جمهور آذربایجان گفت: ایران کشور دوست و برادر ماست و به درخواست ما مرز زمینی و هوایی خود را برای ارسال سلاح به ارمنستان بست. زیرا ایران نمی خواست مردم بیشتری از آذربایجان کشته شوند.

 الهام علی اف: ایران به درخواست ما مرزهای خود برای ارسال سلاح به ارمنستان را بست

قدس آنلاین؛ الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در سخنانی با اشاره به موضع کشورهای منطقه در خصوص جنگ اخیر قره باغ گفت: روسیه از وضع موجود ناراضی بود و من این را می دانم. زیرا ایران اجازه نداد از مرزهایش به ارمنستان سلاح ارسال شود.

وی افزود: ایران کشور دوست و برادر ماست و به درخواست ما مرز زمینی و آسمانش را برای ارسال سلاح به ارمنستان بست. زیرا ایران نمی خواست مردم بیشتری از آذربایجان کشته شوند.

این اظهارات علی اف در حالی مطرح می شود که پیش از این بارها نسبت به موضع ایران در قبال جنگ قره باغ قدردانی کرده و علیرغم شیطنت رسانه ای برخی جریانات در جمهوری آذربایجان و ترکیه، مقامات ارشد باکو بر حمایت ایران از این کشور صحه گذاشته اند.

همچنین رئیس جمهور آذربایجان در بازدید اخیری که از مناطق تازه آزاد شده جمهوری آذربایجان داشت، مرز بین ایران و آذربایجان را مرز دوستی نامید.

مقاما معظم رهبری چندی پیش درباره جنگ قره باغ اظهار داشتند که می بایست تمامی اراضی اشغالی تخلیه شده و تحویل جمهوری آذربایجان شود. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها