نتیجه آزمایش کرونای بیش از ۲۶ هزار نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای آبان ماه به صورت پیامکی ارسال شده است.

ارسال پیامکی نتیجه آزمایش کرونای ۲۶ هزار نفر در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این اقدام در راستای سلامت شهروندان و پیشگیری از تردد مبتلایان  انجام شده است.
دکتر محمد حسن درخشان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون،  افزون بر  ۹۰ هزار آزمایش کرونا برای بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.
وی اضافه کرد: در موج سوم با افزایش روند شیوع بیماری کرونا در مشهد و دیگر شهرستانهای خراسان رضوی،  نتایج  آزمایشهای بیش از  ۶۰ درصد افراد دارای علائم مشکوک مثبت می شود.
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون علاوه بر بیمارستانها نمونه گیری کرونا در ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت در استان خراسان رضوی انجام می شود که از این تعداد  ۱۷ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب کووید ۱۹ در مشهد قرار دارند.
 ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
بر طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۷۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۳ هزار و ۸۹۶ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها