گالری‌های تهران از روز گذشته میزبان هشت نمایشگاه جدید در بخش های مختلف هنرهای تجسمی شدند.

از  «گذر خورشید» به «اتاق مشرف به تالار»/ ۸ افتتاحیه در گالری‌های تهران

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، روز گذشته در آخرین روز از آبان ماه  گالری های تهران میزبان چند نمایشگاه عکس، نقاشی، کلاژ و ... شدند تا آثار هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی را در معرض دید علاقمندان قرار دهند.

همچنین اطلاعات نمایشگاه هایی که از هفته گذشته افتتاح شده بودند نیز اینجا قابل دسترسی است.

گالری این جا: نمایشگاه نقاشی ابوالفضل هارونی با عنوان «اتاق مشرف به تالار» از ۳۰ آبان در گالری این جا به نشانی خیابان کریم‌خان‌زند، میرزای شیرازی، شماره ۹۵ برپاست.

هارونی در بیانیه این نمایشگاه آورده است، «جهان نگارگری از ابزار متنوعی برای فرار کردن از مادیت استفاده می‌کند. هر یک از این ابزارها بخشی از پیوند مادی چیزها با جهان را نفی می‌کند. نگارگر با این روش‌ها به جای خلق دنیایی برای کسان و چیزها منظومه‌ای از مفاهیم و صور می‌سازد.

مجموعه‌ی حاضر حاصل آزمودن این جهان فکری در پیوند میان چیزها و جهان اطراف آن‌هاست.»

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی ندا اعظمی با عنوان «در امتداد زیست» ۳۰ آبان تا ۱۰ آذر در گالری ویستا برگزار می‌شود. گالری ویستا با بازدید آنلاین از نمایشگاه میزبان علاقمندان خواهد بود.

اعظمی در بیانیه این نمایشگاه آورده است؛ «دگرگونی‌های عمیق در بازه‌های زمانی بسیار کوتاهی رخ می‌دهند، درست آن گاه که هیچ انتظارش را نداریم، زندگی به عقب بر نمی‌گردد و چیزی که پیشِ رویمان است مبارزه ایست تا شهامت و ارادمان را برای تغییر بیازماید».

گالری سو: نمایشگاه انفرادی پانی بلبل آبادی تحت عنوان «پُلی‌مورفیسم» از روز گذشته تا دوشنبه ۱۷ آذر در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ میزبان علاقمندان است.

پلی‌مورفیسم نگاهی است به درون طبیعت و نگاهی دقیق‌تر به طبیعتی که در آن زیست می‌کنیم. همه ی ما تحت تاثیر محیط اطرافمان قرار می گیریم , به آن فکر می کنیم و پیش می رویم و بی شک نمی توان تاثیرات آن ها را بر روی زندگی مان نادیده گرفت. کابل ها و قطعه های الکتریکی ابزار هایی هستند که در عصر دیجیتال زندگی و محیط پیرامون ما را احاطه کرده اند.

همچنین نمایشگاه انفرادی «خواجه عبدالله» نیز تا دوشنبه ۱۷ آذر در این گالری برپا خواهد بود.

در بیانه این نمایشگاه آمده است، «الهی اگر کاسنی تلخ است از بوستان است و اگر عبداللّه مجرم است از دوستان است».

گالری ایده: نمایشگاه نقاشی شاهرخ غلامپور با عنوان «پیدایش» تا ۵ آذر در گالری ایده به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، خیابان هجدهم، شماره ٢٦ برپاست.

گالری سایه: نمایشگاه آثار مامک حجازی با عنوان «پاندوراز باکس» تا ۱۲ آذر در گالری سایه برپاست. این گالری در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۲۱ قرار دارد.

گالری شیدایی: نمایشگاه گروهی «لطفا ورق بزنید» تا ۲۵ آذر درگالری شیدایی به نشانی میدان هفتم تیر، خیابان بهارشیراز، میدان بهارشیراز، روبروی موزه عکسخانه شهر، پلاک ۱۴۹ ، واحد ۱ برپاست.

گالری آتشزاد: نمایشگاه انفرادی عکس «گذر خورشید» کاری از مینا مقبل زاده تا چهارشنبه ۵ آذر در این گالری به نشانی خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپـور ( توانیــر ) شمـالـی، بعـد از پـل همت، پـلاک ۲۳ میزبان علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها