مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: دوهفته قبل کمبود ذخائر خونی به مرز بحرانی و قرمز رسید و تنها می توانستیم نیازهای اورژانسی را آنهم فقط با ۵۰ درصد از ظرفیتمان پاسخ گو باشیم ولی با اطلاع رسانی که اخیرا انجام شد و همراهی خوب رسانه ها مردم بار دیگر به این درخواست پاسخ مثبت دادند تا جایی که در حال حاضر هیچ مشکل و کمبودی در ذخائر خونی وجود ندارد

هیچ مشکلی در بخش ذخائر خونی نداریم

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: مجید عبدالهی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی در توضیح وضعیت ذخائر خونی خراسان رضوی بیان کرد: سازمان انتقال خون به عنوان تنها متولی تامین خون سالم و کافی در کشور باید پیش بینی های لازم را برای وقوع یکسری اتفاقات و شرایط داشته باشد.

وی افزود: با توجه به شیوع فصل سرما و بیماری آنفلوآنزا وهمه گیر شدن بیماری کرونا و به طبع آن کاهش ترددها و مراجعات مردم این کاهش ذخائر خونی قابل پیش بینی بود.

عبدالهی ادامه داد: در فاصله  روزهای خاص مانند اربعین و عاشورا بعد از فراخوانی که انجام شد خوشبختانه مردم استقبال خیلی خوبی از این قضیه داشتند که باعث شد  تقریبا این کمبودها بهبود پیدا کند. ولی متاسفانه دو هفته قبل مجددا با کاهش عجیبی در تمام گروه های خونی در تمام کشور از جمله خراسان رضوی و مشهد مواجه شدیم تا جایی که کمبود ذخائر خونی به مرز بحرانی و قرمز رسید وما می توانستیم تنها نیازهای اورژانسی را آنهم فقط با ۵۰ درصد از ظرفیتمان پاسخ گو باشیم ولی با اطلاع رسانی که اخیرا انجام شد و همراهی خوب رسانه ها مردم بار دیگر به این درخواست پاسخ مثبت دادند تا جایی که در حال حاضر مشکل و کمبودی در ذخائر خونی وجود ندارد ولی من از همین جا بار دیگر از مردم می خواهم که کماکان به پایگاه ها مراجعه کنند چون ممکن است در ماه های آینده بار دیگر شاهد کمبود در ذخائر خونی باشیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: استقبال مردم از آخرین فراخوان سازمان انتقال خون تا آن اندازه بود که با توجه به تلاش ما در خصوص رعایت تمام پروتکل های بهداشتی از آن جایی که باز هم این نگرانی وجود داشت که با توجه به جمعیت مراجعه کننده و احتمال عدم رعایت پروتکل ها مجبور به تجهیز کردن سالن رفاهی دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده از فضای بیشتر و رعایت بیشتر فاصله اجتماعی با استقرار ۵۰ تخت توانستیم بهترین سرویس دهی را به مراجعه کنندگان داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این همه اما بحثی که این روزها کماکان مطرح است اهدا پلاسما است که من از همین جا از تمام کسانی که بیماری کرونا را پشت سر گذاشته اند می خواهم که به مراکز اعلام شده مراجعه کنند و اهدا پلاسما داشته باشند. متاسفانه در حال حاضر کاهش چشم گیری دراین خصوص وجود دارد چون همانطور که همه می دانیم مراحل پایانی بیماری کرونا اهدا پلاسما است که من امیدوارم بتوانیم با کمک مردم در این بخش هم خدمات لازم را ارائه بدهیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها