شرکت سامسونگ همچنان در زمینه تولید و فروش تراشه های DRAM و حافظه فاش NAND پیشرو است.

سامسونگ پیشرو در فروش تراشه‌های DRAM

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، طبق گفته های TrendForce ، سامسونگ همچنان در زمینه حافظه فلش NAND پیشرو است. از نظر درآمد ، سهم آن از بازار جهانی DRAM از جولای تا سپتامبر ۴۱.۳ درصد است، با این حال این نسبت به سه ماهه قبل ۲.۲٪ کاهش دارد. TrendForce گفت که درآمد سامسونگ از تراشه‌های DRAM در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۷.۲۱ میلیارد دلار بوده است و همچنین ۳.۱٪ نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافته است.

رقیب سامسونگ ، SK Hynix Inc با سهم بازار ۲/۲۸ درصد و QoQ ۱.۹ درصدی ، در رده دوم قرار دارد. همچنین ، درآمد آن ۴.۴٪ نسبت به سه ماهه قبل کاهش یافت و به ۴.۹۲ میلیارد دلار رسید.

درآمد سه ماهه سامسونگ و SK Hynix کاهش یافت زیرا رشد حمل و نقل مربوطه آنها اندک بود و برای جبران کاهش میانگین قیمت فروش مربوطه (ASP) کافی نبود.

سازنده آمریکایی شرکت میکرون فناوری ، در رتبه سوم قرار دارد. سهم بازار این شرکت در سه ماهه سوم به ۲۵٪ رسیده است که نسبت به سه ماهه قبل ۴٪ افزایش داشته است. علاوه بر این ، درآمد آن با افزایش ۲۱.۹٪ نسبت به سه ماهه قبل به ۴.۳ میلیارد دلار رسیده است.



قیمت‌های DRAM در Q۴ ۲۰۲۰ دوباره افزایش می یابد

علاوه بر این ، TrendForce گفت: "متوسط ​​قیمت فروش میکرون در آخرین سه ماهه مالی اندکی کاهش یافته است. علاوه بر این ، میکرون همچنین از افزایش قابل توجه حمل و نقل و کاهش هزینه های ثابت در هر بیت بهره مند شده است.

به طور کلی ، تامین کنندگان DRAM به دلیل خریدهای ضعیف تراشه سازندگان سرور ، در این صنعت دچار کاهش قیمت شده‌اند.

حاشیه عملکرد سامسونگ در سه ماهه سوم همچنان ۴۱٪ است و از آنجا که DRAM سرور سهم قابل توجهی از سبد محصولات را به خود اختصاص داده است ، حاشیه سود عملیاتی SK Hynix به ۲۹٪ کاهش یافته است که نسبت به مدت مشابه ۶٪ کاهش داشته است.

در سه ماهه سوم ، درآمد جهانی DRAM با ۲٪ افزایش نسبت به سه ماهه قبل به ۱۷.۴۶ دلار رسید و انتظار می رود بازار DRAM در سه ماهه چهارم مشابه سه ماهه سوم باشد.

TrendForce گفت: "ضعف مداوم بازار DRAM سرور همچنان فشار عمده ای بر قیمت واحد محصولات DRAM خواهد داشت. بنابراین ، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ ، هم محموله ها و هم قیمت ها دوباره افزایش می یابند ".

به طور کلی ، سامسونگ عملکرد بدی ندارد، غول فناوری کره ای همیشه در راس بازار DRAM قرار داشته است و هدف آن در این بخش اطمینان از دست دادن جایگاه برتر در سطح جهانی نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها