فرمانده حوزه مقاومت بسیج آستان قدس رضوی گفت: تنها راه عبور از بحران اقتصادی این روزهای کشور، حاکم کردن تفکر بسیجی و روحیه جهادی در ایران است.

 فعالیت جهادی بسیج آستان قدس در خدمت به محرومان حاشیه شهر/پایان مشکلات اقتصادی با حاکم شدن تفکر بسیجی درکشور

مجید علوی تبار در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب(ره) از بسیج به عنوان شجره طیبه نام برده اند. از ابتدای تاسیس بسیج مستضعفان تاکنون این شجره طیبه، میوه و ثمره های فراوانی برای انقلاب داشته است.

وی ادامه داد: هرزمان که در جامعه خلا و یا نیازی احساس شده است، این بسیج و بسیجیان بوده اند که وارد میدان شده و آن را برطرف می کردند. به عنوان مثال درابتدای انقلاب مشکلات امنیتی برای کشور ایجاد شد. بسیجیان با حضور پرشور خود در اینگونه میادین بویژه در عرصه دفاع مقدس توانستند این مشکل را برطرف و انقلاب را بیمه کرده و سرنوشت جنگ را به نفع ایران اسلامی تغییر دهند.

وی تصریح کرد: پس از هشت سال دفاع مقدس نیز بسیج در تمام میادینی که الزام به حضور بسیجیان داشت، بویژه عرصه های جهاد سازندگی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به میدان آمدند و اثرات مثبت فراوانی از خود به جای گذاشتند.

علوی تبار ابراز داشت: در تمامی سالهای گذشته از بدو تشکیل بسیج تاکنون شاهد آن هستیم که هرگاه بسیجیان بااخلاص که نیتی جز کسب رضای خداوند نداشته اند وارد میدان شده و تفکر این گروه حاکم شده، مشکلات برطرف و انقلاب بیمه و امنیت کشور نیز حفظ و پایدار گردیده است.

وی افزود: برخلاف آن هرگاه سیاسیون و یاگروه های دیگر حاکم بوده و از تفکر بسیج و بسیجی دوری کرده اند، بسیاری از مشکلات امنیتی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه بروز کرده است. با نگاهی به سالهای گذشته بهتر می توان این موضوع را فهمید که هرزمان به تفکر بسیج ارزشی داده نشده است کشور با بحران های ریز و درشتی روبرو شده و ضربه خورده است.

وی با بیان این نکته که مهمترین عامل پیروزی ایران در جنگ نظامی هشت ساله که مستکبران علیه ایران به راه انداخته بودند حضور بسیجیان مخلص در عرصه نبرد و وجود تفکر بسیجی بود، اضافه کرد: اما اکنون در میدان جنگ اقتصادی که زورگویان جهانی علیه کشورما ایجاد کرده اند، متاسفانه شاهد آن هستیم که چندان از این مکتب تاثیر گذار که همان تفکر بسیج است استفاده ای نمی شود و مشکلات اقتصادی کوچک و بزرگ گریبان کشور را گرفته است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: وقتی جوانان مومن و انقلابی ایران می توانند به فن آوری ساخت موشک های دوربرد و نقطه زن دست پیدا کرده و انواع و اقسام پیشرفت های نظامی از جمله ساخت پهپادهای پیشرفته نظامی دست یابند این موضوع بیانگر آن است که اگر همین روحیه  دردیگر عرصه ها بویژه عرصه اقتصادی کشور حاکم شود با پیشرفت های شگرفی روبرو خواهیم شد.

وی اظهار کرد: اعتقاد راسخ دارم تنها راه عبور از بحران اقتصادی این روزها، حاکم کردن تفکر بسیجی و روحیه جهادی در کشور است. شاید به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می فرمایند مشکلات ما ریشه در داخل دارد و نباید به بیرون کشور امیدی داشت.  

وی در خصوص فعالیت های حوزه مقاومت بسیج آستان قدس رضوی در هفته بسیج گفت: برنامه های متعددی از جمله برگزاری جلسات تحلیلی، فضا آرایی محیط های اداری و دیدار با بسیجیان پیشکسوت و رزمندگان دفاع مقدس را درنظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: همچنین یکسری مسابقات فرهنگی با هدف ترویج موضوعاتی مانند ایثار و شهادت را طرح ریزی کرده و اجرا خواهیم نمود.

وی کمک به محرومان و مستمندان را یکی دیگر از فعالیت های بسیج آستان قدس رضوی اعلام کرده و عنوان داشت: به تمام پایگاه های مقاومت بسیج آستان قدس رضوی اعلام شده است که کمک های مومنانه اداره یا سازمان خود را جمع آوری کنند. در روز ۶ آذرماه این کمک های مومنانه را جمع آوری کرده و در حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد کرد.

وی با بیان این موضوع که شیوع کرونا باعث کاهش ذخایر خون استان شده است ابراز داشت: از ابتدای شروع کرونا تاکنون در دو مرحله بسیجیان آستان قدسی درامر اهدای خون مشارکت داشته و خون خود را اهدا نموده اند. اکنون نیز اعلام می کنم که با درنظر گرفتن پروتکل های بهداشتی و درصورت صلاحدید سازمان انتقال خون استان، آماده مشارکت در این امر خیر و اهدای خون خود به نیازمندان هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها