فرماندار مشهد گفت: براساس بازدیدهای میدانی گروههای ۱۰ نفره دستگاه های نظارتی این شهرستان در روز نخست تعطیلی اصناف غیرضروری ۸۴ درصد کسبه مشهد با طرح محدودیت‌های صنفی همکاری کردند.

۸۴ درصد کسبه مشهد با طرح محدودیت‌های صنفی همکاری کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا هاشمی اظهار کرد: از مجموع ۱۱۴ هزار واحد صنفی این شهرستان ۴۵ هزار کسب و کار جزو گروه شغلی یک و مشاغل ضروری و مورد نیاز مردم هستند که باید به فعالیت خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در برخی معابر شهر ۱۰۰ درصد اصناف غیرضروری تعطیل بودند و شیوه نامه ها را رعایت کردند ادامه داد: رمز موفقیت در هر اقدام جمعی، همکاری مردم است، اگر همه دستگاهای اجرایی پای کار باشند اما مردم همکاری نکنند کار نتیجه نخوهد داد،  همانگونه که همراهی و پشتیبانی مردم در دوران دفاع مقدس و بلایای طبیعی منجر به موفقیت کشور در کارها شد امروز نیز در مقابله با کرونا رمز موفقیت، پشتیبانی مردم است.

فرماندار مشهد گفت: برای توقف شیوع کرونا و ایجاد روند نزولی آن همکاری مردم مورد نیاز است و امیدواریم شاهد تغییر رنگ وضعیت قرمز مشهد به نارنجی و زرد طی هفته های آتی باشیم.

وی از اجرای صحیح منع رفت و آمد شبانه خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار صبح روز بعد ابراز رضایت کرد و افزود: در صورتی که برخی خودروها این محدودیتها را رعایت نکنند بوسیله ۶۱۰ دوربین نظارتی و ثبت تخلف نصب شده در شهر جریمه خواهند شد.

هاشمی ادامه داد: برخی ادارات خدماتی و اصناف مانند داروخانه‌ها و مشاغل ضروری برای تردد باید خودرو خود را به فرمانداری معرفی کنند تا با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی مشمول جریمه تردد شبانه خودروها پس از ساعت ۲۱ نشوند.

وی گفت: برای تسهیل تردد شهروندان در فعالیت‌های ضروری پس از ساعت ۲۱، ساعت فعالیت اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه افزایش یافته و برای فعالیت بدون محدودیت تاکسی های اینترنتی نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها