همدان- مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان گفت: با راه اندازی مرحله نخست مجتمع آبرسانی شهید حاج قاسم سلیمانی و انتقال آب به روستای علی آباد دمق، وعده مسئولان شرکت آبفای استان همدان و شرکت آبفای ملایر در موعد مقرر محقق شد.

بهره‌برداری از فاز اول آبرسانی به ۱۰ هزار نفر جمعیت روستایی در ملایر

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان همدان ، سیدهادی حسینی بیداراظهار کرد: عملیات اجرایی این مجتمع از سال ۹۵ آغاز شد که در مجموع ۱۱ روستا با جمعیت نزدیک به ۱۰ هزار نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

حسینی بیدار افزود: این پروژه که از مهمترین دغدغه‌های مسئولان شهرستان و مردم شریف این روستا و روستاهای همجوار بود، بلافاصله پس از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفت و امروز با راه اندازی این مجتمع آبرسانی با اعتباری حدود هفت میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی مرحله نخست این مجتمع آبرسانی به روستاهای کوسج‌خلیل، زیرآبیه، حسین‌آبادشاملو، دهنو و علی‌آباد دمق ، قشلاق‌دهنو و ده‌شاکر انجام خواهد شد که در صورت تامین اعتبارات بیشتر مرحله دوم مجتمع آبرسانی شهید حاج قاسم سلیمانی روستاهای ده‌شاکر، پیرمیشان، مبارک‌آباد و حسن‌آباد قشلاق نیز آبرسانی و در آینده نزدیک تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیرعامل آبفای استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۴ روستای شهرستان ملایر با جمعیتی حدود ۲۵ هزار خانوار زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب است، گفت: برای احداث مجتمع، چهار حلقه چاه حفر و حدود ۱۲ کیلومتر خط انتقال، یک ایستگاه پمپاژ آب، تجهیزات برق و دیگر امکانات ضروری ایجاد شده است.

برچسب‌ها