مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا(ع) گفت: ۳۸۰۰گروه جهادی در خراسان رضوی در حوزه محرومیت زدایی و کمک به اقشار نیازمند فعال هستند.

 فعالیت ۳۸۰۰گروه جهادی در خراسان رضوی/اقدامات بسیج سازندگی برای حاشیه شهر مشهد

سرهنگ محمد روحانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: بسیج سازندگی خراسان رضوی آماده همکاری با سازمان ها و دستگاه های مختلف برای رفع مشکلات مردم بویژه اقشار محروم و آسیب پذیر است.

وی افزود: بسیج سازندگی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در حوزه های مختلف اقدامات متنوعی از جمله توزیع بسته های معیشتی بین افراد را در دستور کار خود قرار داده است به طوری که تاکنون ۳۴۰هزار بسته معیشتی در این راستا با همکاری سپاه، نیکوکاران و بسیجیان خراسان رضوی تهیه و بین افراد نیازمند توزیع شده است. همچنین در زمینه تولید ماسک ۳۸۰ کارگاه تولیدی راه اندازی شده است که روزانه ۴میلیون ماسک استاندارد دو لایه و سه لایه را تولید می کنند که در زمینه فروش این ماسک ها آماده همکاری با دستگاه ها و بخش خصوصی هستیم.

روحانی ادامه داد: همچنین  در طرح شهید سلیمانی که با عنوان مسجد سنگر سلامت در سطح ۲۰۰۰ مسجد خراسان رضوی  در حال اجرا است نیروهای بسیجی و جهادی به بیماران کرونایی و خانواده های آنها که در قرنطینه خانگی هستند خدمات ارائه می دهند به طوری که پس از شناسایی اینگونه افراد از طریق مراجع بهداشتی و درمانی و یا خود اظهاری و اعلام نیاز به کمک از سوی خود افراد ، نیروهای بسیجی نیازهای روزمره نظیر خرید مایحتاج ضروری، دارو و سایر نیازهای درمانی آنها را تهیه و در اختیار آنها قرار می دهند و حتی اگر این افراد نیازمند نیز باشند بسته های معیشتی و اقلام دارویی آنها را تهیه و به طور رایگان به آنها اهدا می کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه محرومیت زدایی و آسیب زدایی نیز ۳۸۰۰گروه جهادی  در استان در عرصه های مختلف فعال هستند ، افزود: در یک برنامه مشخص از سال ۱۳۹۸تا سال ۱۴۰۱قرار است  گروه های جهادی استان در زمینه احداث ۳۸۰۰واحد مسکن مددجویان کمیته امداد، بهزیستی  و محرومان کمک کنند که تاکنون ۱۴۰۰واحد از این منازل مسکونی به اتمام رسیده و تحویل صاحبان آنها شده است.

روحانی ادامه داد: از هفته بسیج سال گذشته تاکنون ۵۵۰۰سری جهیزیه برای خانواده های نیازمند استان با همکاری بسیج سازندگی، بهزیستی، کمیته امداد و خیرین  تهیه و در اختیار آنها قرار داده شده است تا افراد زندگی مشترک خود را آغاز کنند، همچنین همزمان با آغاز سال تحصیلی  ۲۲هزار بسته لوازم التحریر تهیه و تحویل دانش آموزان نیازمند در سراسر خراسان رضوی گردید.

وی در مورد تلاش های بسیج سازندگی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید نیز گفت: در حال حاضر  ۱۶۰۰ صندوق قرض الحسنه محلی و روستایی طی ۲سال گذشته با سرمایه ۱۲.۵میلیارد تومان در خراسان رضوی راه اندازی کرده ایم که۷۴هزار نفر عضو این صندوق ها بوده و  از تسهیلات قرض الحسنه آنها بدون طی کردن بروکراسی های اداری و پیچیده در زمینه محصولات تولیدی و خدماتی استفاده می کنند.

روحانی ادامه داد: همچنین یک بازار مجازی باعنوان بازار طیب برای تولید کنندگان محصولات مرتبط با اقتصاد مقاومتی تاسیس و راه اندازی شده است که با هماهنگی بانک قرض الحسنه مهر ایران تا سقف ۱۰ میلیون تومان ، افراد  می توانند از این بازار خرید و سپس اقساط آن را پرداخت کنند،  از طرفی آماده همکاری با افراد و تولید کنندگان برای عرضه محصولات خود در این بازار می باشیم.

وی در مورد اقدامات بسیج سازندگی استان برای حاشیه شهر مشهد نیز بیان داشت: بسیج سازندگی از سال ۱۳۹۴به طور فعال در حاشیه مشهد حضور داشته است و اقدامات مختلفی نظیر تهیه بسته های معیشتی برای اقشار نیازمند این منطقه را انجام داده است، از طرفی مواردی نظیر زیباسازی و مرمت ۵۰۰مسجد، ۱۰۰۰واحد مسکونی و ۱۲۰ مدرسه را در حاشیه شهر مشهد انجام داده است که این فعالیت ها در حال حاضر و با شیوع ویروس کرونا افزایش داشته است و منازلی که نیاز به مرمت ، ایزوگام و یا سایر موارد مشابه را داشته اند در دستور کار قرار داده شده اند  همچنین با همکاری سازمان های مختلف برنامه داریم برای تامین اجاره منزل محرومان که در سال بین ۵تا ۱۰میلیون تومان باشد همکاری و مساعدت هایی را انجام دهیم.

روحانی افزود: از طرفی در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای ساکنین حاشیه شهر مشهد در سه مرحله آموزش ، ارائه تسهیلات و بازار فروش اقدامات اساسی وبرنامه ریزی شده ای انجام شده است . به طوری که باهمکاری سازمان فنی و حرفه ای کلاس های آموزشی را در مساجد و با همکاری استادان بسیجی برگزار می کنیم تا هزینه های آموزش را به حداقل برسانیم در زمینه تسهیلات نیز از طریق صندوق های قرض الحسنه محلی و همچنین بانک هایی نظیر ملی، انصار، مهرایران و کار آفرینی امید تسهیلات ارزان به افراد پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در یک اقدام مناسب و برجسته نیز که با توصیه فرمانده سپاه امام رضا(ع) انجام شد ۵۰سالن ورزشی صالحین شهر مشهد که در حال حاضر در راستای پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل هستند  را به مراکز تولید نظیر پوشاک، چرم و صنایع دستی تبدیل کرده ایم و افراد در این سالن ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به تولید مشغول هستند .   

  انتهای پیام/

برچسب‌ها