وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با اشاره به کارشکنی برخی کشورها در روند حل و فصل سیاسی موضوع سوریه، بر لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرعادلانه علیه دولت و مردم سوریه به ویژه در شرایط شیوع کرونا تاکید کرد.

تأکید ظریف بر لغو تحریم‌های ظالمانه علیه دولت و مردم سوریه

قدس آنلاین: گیر پیترسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان در امور سوریه که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به ایران سفر کرده بود، دیروز (شنبه) با حضور در محل  وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار تحولات مربوط به بحران سوریه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به کارشکنی برخی کشورها در روند حل و فصل سیاسی مسائل سوریه اظهار داشت: طی سال‌های گذشته فرصت‌های مناسبی برای خاتمه دادن به بحران در سوریه پیش آمد، ولی هر بار با تلاش‌های خنثی کننده و فرصت سوزی برخی کشورها مواجه شدیم. 

ظریف همچنین بر لزوم برداشتن تحریم‌های ظالمانه و غیرعادلانه علیه دولت و مردم سوریه خصوصا در شرایط کرونا تاکید کرد.

* تأکید پدرسون بر نقش مهم ایران در حل و فصل بحران سوریه

پدرسون نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت کمیته بررسی قانون اساسی سوریه و تلاش‌های خود برای برگزاری نشست بعدی آن‌ را به اطلاع وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رساند و با اشاره  به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد در حل و فصل بحران ده ساله سوریه، بر اهمیت نقش ایران در این روند تأکید کرد.

پدرسون همچنین دیروز با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. پدرسون که از مسکو برای ادامه رایزنی‌ها به تهران سفر کرده در این دیدار آخرین هماهنگی‌های به عمل آمده با اعضای کمیته قانون اساسی سوریه در خصوص دستورکار و زمان برگزاری نشست‌های آتی کمیته قانون اساسی را برای طرف ایرانی تشریح و در این خصوص از تلاش‌های ایران در حمایت از روند سیاسی بحران سوریه تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها