مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: محدویتهای ایجاد شده به خاطر پیشگیری از گسترش کرونا به طور قطع به صلاح همه ماست و طبق وظیفه شرعی و عقلی باید آنها را رعایت کنیم.

محدودیتهای کرونایی به صلاح همه است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت الاسلام محمد حسین ایزدی افزود: امروز متخصصان امر و مجاهدان عرصه سلامت و بهداشت بر این محدودیتها تاکید می‌کنند و رهبر معظم انقلاب هم به عنوان یک تکلیف شرعی امر به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا دارند و همه باید رعایت کنیم.

وی با بیان این که دنیا عرصه امتحان است ادامه داد: ویروس کرونا که جهانگیر شده است از امتحانات الهی است و در این شرایط باید ارتباط با خدا را تقویت کنیم. این شرایط ضعف و زبونی همه جهان را در برابر یک ویروس ناچیز نشان داد. همه باید با دعا و تضرع بنای توحیدی خود را تقویت کنیم که خدا فرمود "بخوانید مرا تا شما را اجابت کنم. "

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: در کنار توجه انسان به خدا توجه انسان به تَن خود نیز لازم است. در روایات بسیاری به این موضوع توجه داده شده است چنانکه پیامبر(ص) فرمودند به تَن خود توجه داشته باشید زیرا امانت خدا به دست انسان است.

ایزدی افزود: در آیات و روایات در مواجهه با دشمن و مراقبت از بدن خود از کلمه "مااستطعتم" استفاده شده است یعنی با تمام توان باید در مقابله با دشمن و همچنین دفع آفات و بیماریها و مراقبت از بدن تلاش کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به این مطالب امروز همه ما وظیفه‌ شرعی و عقلی خود می‌دانیم که از گسترش این ویروس منحوس جهانگیر جلوگیری کنیم و به طور قطع یکی از عوامل جلوگیری از شیوع آن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که همواره مورد تاکید همه‌ مسوولان، به خصوص مقام معظم رهبری است و در صورتی این زنجیره قطع خواهد شد که همه‌ ما دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را انجام دهیم.

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۷۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها