مدیر اداره جهاد کشاورزی تایباد گفت: از آغاز طرح خرید حمایتی زعفران تا کنون، حدود ۶۲۰ کیلوگرم زعفران تولیدی کشاورزان این شهرستان توسط مرکز خرید حمایتی تایباد خریداری شده است.

خرید حمایتی ۶۲۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان تایباد و باخرز

به گزارش قدس آنلاین، محمد میری‌دیسفانی اظهار کرد: از این مقدار زعفران خریداری شده تا کنون ۴۵۰ کیلوگرم مربوط به زعفران‌کاران تایباد بوده و ۱۷۰ کیلوگرم آن از کشاورزان شهرستان باخرز خریداری شده است.

وی خرید زعفران را در دو گرید نگین و پوشال مرغوب (شبه نگین) اعلام کرد و افزود: با توجه به اهمیت کیفیت در تولید محصول و رقابت‌پذیری زعفران ایران در بازارهای جهانی بنا به تصمیمات اتخاذ شده در طرح خرید حمایتی سال جاری تمرکز بر خرید کیفی است.

میری‌دیسفانی بیان کرد: طبق تصمیمات اتخاذ شده ۳۰ درصد از مطالبات زعفران‌کاران در مرحله اول پس از تایید کیفیت توسط آزمایشگاه‌های منتخب و ۷۰ درصد باقیمانده طی ماه‌های آینده به‌ محض تأمین اعتبار لازم پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص اخذ معرفی نامه و راهنمایی برای عرضه محصول زعفران در بورس توضیح داد: به دلیل فراهم شدن زیرساخت‌های لازم خرید زعفران توسط بورس کالایی که محصول زعفران عرضه شده با قیمت‌های مناسب و بالاتر از خرید حمایتی در حال اجرا است و از سویی اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به زعفران‌کاران در صورت عرضه به بورس و همچنین دریافت کل وجوه حاصل از فروش زعفران در موعد مقرر براساس قرارداد منعقد شده با بورس، به کشاورزان توصیه می‌شود اگر به دنبال سودآوری بهتر هستند برای کسب اطلاعات بیشتر به اداره فوق مراجعه نمایند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها