کارشناس مسائل منطقه گفت: ارتباط با ایران علامت استقلال کشورها، دولت‌ها، گروه‌ها و اشخاص است، به این معنا که وقتی گروهی یا دولتی حتی فردی با جمهوری اسلامی ایران ارتباط بگیرد این پیام را به آمریکا و دنیای غرب می‌دهد که من مستقل از آمریکا و سلطه طلبی‌های غربی‌ها عمل می‌کنم.

آمریکا نگران هویت استقلال‌طلبانه حوثی‌هاست

سعدالله زارعی در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص تلاش آمریکایی‌ها برای بازداشتن حوثی‌های یمن از همکاری با جمهوری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با فشارهای گوناگون و زیر سؤال بردن استقلال عمل ملتهای مستقل آنها را از استقلال خواهی دور کنند. آنچه به عنوان فشار آمریکا بر حوثی های یمن عنوان شده که نباید با جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشته باشید اتفاقا به دلیل ارتباط یمنی‌ها با ایران نیست بلکه آمریکایی‌ها همچنان نگران ماهیت استقلال طلبانه یمنی‌ها هستند و از این موضوع بیم دارند.

وی دراین باره افزود: بنابراین تحت فشار قرار دادن یمنی ها به دلیل ارتباط با ایران نیست به دلیل قدرت و قوت گرفتن آنها و ایستادگی بر روی مواضع خود است. آمریکا نشان داده به سرعت و با خوی وحشی گری خود در برابر هر دولت، ملت و گروهی که خارج از کادر وخواسته های مورد نظر سلطه طلبانه آمریکا قرار بگیرد، می‌ایستد.

کارشناس مسائل منطقه دراین مورد تصریح کرد: ده‌ها سال است شاهد چنین رویه‌ای در میان سیاستمداران مختلف آمریکایی هستیم که در برابر افرادی که خارج از قواعد وبازی آمریکا و حتی اروپا گام بردارند به شدت می ایستند و هر گونه تحریم و فشاری را بر آنها اعمال می‌کنند.

زارعی خاطر نشان کرد: اگر انصارلله و حزب الله در لیست‌های سیاه آمریکا و غرب گنجانده شده اند نه به دلیل ارتباط با ایران بلکه به دلیل ماهیت فکری و عملکردی آنها در برابر زورگویی های دنیای غرب است بنابراین مطرح کردن اسم ایران فقط فرار به جلو و برای بزرگ نمایی کردن مسأله است لذا هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

کارشناس مسائل منطقه در خصوص تاکید آمریکایی‌ها بر ارتباط یمنی‌ها و حزب الله لبنان با ایران گفت: آنچه که به عنوان ارتباط با جمهوری اسلامی ایران مطرح می شود را از این زاویه باید ببینیم که یمنی‌ها ومردمانی که تمایلی به حفظ استقلال خود از آمریکا دارند علاقه‌مند به ارتباط با ایران هستند ، بنابراین ارتباط با ایران علامت استقلال کشورها، دولت‌ها، گروه‌ها و اشخاص است، به این معنا که وقتی گروهی یا دولتی حتی فردی با جمهوری اسلامی یاران ارتباط بگیرد این پیام را به آمریکا و دنیای غرب می‌دهد که من مستقل از آمریکا و سلطه طلبی‌های غربی‌ها عمل می‌کنم.

سعدالله زارعی دراین باره توضیح داد: گروه ها و ملتهای مستقل به آمریکا و دنیای غرب پیام می‌دهند که به هیچ قیمتی حاضر نیستند زیر بلیط آنها قرار بگیرند حالا چه آمریکا چه اروپا خیلی فرق نمی‌کند. هنگامی که این پیام به آمریکا و اروپا می رسد آنها این افراد و گروه ها را در لیست های سیاه خود قرار می دهند تا اصل هویت مستقل ملت‌ها و گروه ها را زیر سوال ببرند و اصلا از بین ببرند، لذا چه انصارالله با ایران ارتباط داشته باشد چه نداشته باشد آنها ماهیت مستقل خود را حفظ می کنند،از سوی دیگر مگر همه کسانی که توسط آمریکایی ها در لیستهای سیاه قرار گرفتند با جمهوری اسلامی ایران ارتباط داشتند؟ این ها آدرس‌های غلط آمریکا برای فریب دادن افکار عمومی است که به هیچ وجه قابل اعتنا نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها