رئیس پلیس‌راه شهرستان تایباد گفت: از ابتدای آذرماه جاری طرح محدودیت‌های ترافیکی در سراسر کشور در حال اجرا است و بیش از ۷۰ درصد شهروندان این شهرستان مصوبات ستاد کرونا را رعایت کرده‌اند.

بیش از ۷۰ درصد شهروندان تایبادی طرح محدودیت‌های ترافیکی را رعایت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ عباسعلی یزدانی‌نیا اظهار کرد: یکی از مصوبات این طرح تردد خودروهای غیربومی در داخل شهرها و محورهای مربوط به شهرستان است و از آنجا که بیش از ۵۰ درصد ساکنان این منطقه مرزی را کارمندان غیربومی تشکیل می‌دهند با تمهیدات انجام شده با رویت مدارک شناسایی مالک خودرو تردد بلامانع است.

وی ادامه داد: خودروهای با پلاک بومی و افراد غیربومی ساکن تایباد مجاز به تردد در محورهای شهرستان تا کرات، محسن‌آباد و باخرز هستند، همچنین افرادی که در مجموعه مرز دوغارون فعالیت می‌کنند، تردد آن‌ها در مسیر محور دوغارون بلامانع است.

یزدانی‌نیا با توجه به حساسیت اقتصادی موجود در مرز دوغارون و اهمیت فعالیت آن در چرخه اقتصاد کشور بیان کرد: محور دوغارون یکی از محورهای ترانزیتی مهم در کشور است از این رو برای تسریع در تردد خوردوهای ترانزیت و مسافرکش‌ها با پلاک عمومی شامل معافیت از این طرح هستند.

وی در ادامه توضیح داد: در بازرسی‌ها و کنترل محورها تعداد محدودی بودند که از طرح تبعیت نکرده و توسط پلیس اعمال قانون شدند، در این میان رانندگانی هم بودند که از شهرهای همجوار قصد ورود به تایباد را داشتند که با تذکر ماموران و احترام به قانون از ادامه مسیر منصرف شدند و به شهر خودشان بازگشتند.

او مطرح کرد: اکیپ‌های پلیس‌راه شهرستان از ابتدای این طرح تا کنون در سه محور کرات، تربت‌جام و محور باخرز به سمت تربت‌حیدریه مستقر هستند و توصیه‌های لازم به رانندگان را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس‌راه تایباد با اشاره به مشکل تردد برون شهری برای افراد ساکن در این شهرستان گفت: بنا بر ضرورت برخی مشاغل شهروندان نیازمند ترددهای برون شهری هستند که باید با مراجعه به پلیس‌راه استان خراسان رضوی مجوز تردد کسب کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش برف اخیر و یخبندان در محورهای شهرستان چند فقره تصادف منجر به خسارت گزارش شده که با حضور به موقع نیروهای پلیس و راهداری مسیر بلافاصله بازگشایی شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شروع نزولات آسمانی و لغزندگی جاده‌ها از رانندگان خواهشمندیم ضمن همراه داشتن زنجیرچرخ و رعایت نکات ایمنی از ترددهای غیر ضروری پرهیز و سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها