مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: میزان برداشت انار در این شهرستان از ۱۳ هزار تن طی سال زراعی گذشته به ۱۵ هزار تن طی سال جاری افزایش یافت.

برداشت انار در بجستان افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی محرابی مهمترین دلایل افزایش تولید و برداشت انار بجستان طی امسال را رعایت اصول فنی توسط کشاورزان، شرایط مساعد جوی، بارندگی مطلوب، کیفیت محصول و اهتمام باغداران در تولید انار با کیفیت ذکر کرد.

وی ادامه داد: افزایش تعامل و ارتباط بین صادرکنندگان و خریداران و بازاریابی در بازارهای هدف به خصوص در بازار مشهد و تهران و عرضه در این مناطق برای شناساندن بهتر محصول انار بجستان از دیگر دلایل افزایش تولید این محصول به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی بجستان گفت: از مجموع ۱۵ هزار تن انار برداشت شده در این شهرستان طی امسال ۸۰ درصد آن به ارزش ۷۲۰ میلیارد ریال به صورت کلی فروشی و ۲۰ درصد به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به صورت جزئی فروشی عرضه شد.

محرابی مهمترین ارقام انار بجستان را شیش کپ، ملس، ساوه و پیش رس ذکر کرد و افزود: این محصول به دلیل قابلیت ماندگاری بالا، آبدار بودن، طعم شیرین و ملس و نرم بودن دانه از خصوصیات خوبی در جذب مشتری برخوردار است.

وی سطح زیر کشت انار بجستان طی سال زراعی جاری را بالغ بر هزار و پنج هکتار ذکر کرد و ادامه داد: انار به دلیل خواص آنتی اکسیدانی در درمان و پیشگیری از وقوع بسیاری از بیماری ها موثر است و فرآوری و بازاریابی این محصول با استفاده از حضور نخبگان بجستانی از ضرورت های ارتقای جایگاه این محصول به شمار می رود.

شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها