امور بین‌الملل سازمان صداوسیما، ضمن رونمایی از سایت و پوستر نخستین جشنواره جهانی تولیدات اربعین، از برگزاری آنلاین اختتامیه آن خبر داد.

اختتامیه جشنواره جهانی تولیدات اربعین آنلاین برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، امور بین الملل سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و با هدف پاسداشت و ترویج فرهنگ اربعین حسینی، نخستین جشنواره جهانی آثار صوتی، تصویری، عکس و فضای مجازی را با موضوع «بزرگداشت حماسه اربعین» از ۲۹ دی الی ۳ بهمن ۱۳۹۹ در تهران برگزار می‌کند.

علی فهیم دانش مشاور رئیس رسانه ملی و مدیر کل امور بین الملل صدا و سیما، در مراسم رونمایی از سایت و پوستر این جشنواره گفت: با توجه به اینکه امسال یک اربعین خاص و تکرار نشدنی را شاهد بودیم، تلاش کردیم در راستای تحقق منویاتی که رهبر فرزانه انقلاب بر آن تاکید دارند، در خانه و از راه دور به امام حسین (ع) عرض سلام و ارادت داشته باشیم.

وی افزود: اولین قدم برای تحقق این هدف، افتتاح شبکه تلویزیونی اینترنتی اربعین بود که به صورت اینترنتی ۶ ساعت برنامه با حال و هوای اربعین پخش کرد. در گام دوم جشنواره جهانی تولیدات اربعین را که امروز از پوستر و سایت آن رونمایی کردیم، در اواخر دی برگزار خواهیم کرد.

 قربانی دبیر جشنواره جهانی تولیدات اربعین نیز در این مراسم بازنمایی و تبیین اقداماتی که در جهت بزرگداشت حماسه حسینی در جای جای گیتی صورت گرفته، معرفی فرهنگ عاشورا با نمایش جهانی بودن این رویداد، اشاعه فرهنگ اربعین با توجه به مردمی بودن و آشناسازی جهانیان برای رسیدن به وحدت بشری، کشف استعدادها، توانمندی‌ها و انتقال تجارب هنرمندان در حوزه داخلی و بین المللی را بخشی از اهداف مهم این جشنواره برشمرد.

اختتامیه جشنواره جهانی تولیدات اربعین آنلاین برگزار می‌شود

قربانی افزود: نمایش فلسفه اربعین در امتداد عاشورا، نقش الگویی عاشورا، حضور بانوان و جلوه‌های عفاف و حجاب و استمرار و پایندگی راهپیمایی اربعین از جمله محورهای این جشنواره است.

جشنواره جهانی تولیدات اربعین در دو بخش داخلی و بین المللی به صورت مجازی برگزار می‌شود. مراسم اختتامیه روز دوم بهمن در سالن همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بخش‌های مختلف جشنواره، شرکت و ارسال آثار می‌توانند به سایت جشنواره مراجعه کنند. مهلت ارسال آثار از چهارم آذرماه آغاز شده است و به مدت دو هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها