طی همکاری مشترک بنیاد فرهنگی رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد، طرح تحقیقاتی با هدف بررسی چالش‌های تعلیم و تربیت مجازی در دوران کرونا به انجام رسید.

بررسی چالش‌های تعلیم و تربیت مجازی در دوران کرونا

به گزارش قدس آنلاین،  علی اکبر روحی؛ سرپرست اداره طراحی و تولید زیر ساخت های آموزشی و تربیتی بنیاد فرهنگی رضوی در رابطه با ضرورت و جزئیات اجرای این طرح پژوهشی اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر و با ظهور همه‌گیری کرونا ویروس، استفاده از آموزش الکترونیک در نظام تعلیم و تربیت همچون بسیاری از کشورها گسترش پیدا کرد.
وی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، سیاستگذاران و مدیران نظام آموزش و پرورش در سطح کلان و مدیران و مسئولان مدارس در سطح خرد باید بستر مناسبی را برای اثربخشی روش آموزش الکترونیکی فراهم کنند.
به گفته روحی، با توجه به اهمیت استفاده مطلوب از روش آموزش و یادگیری الکترونیکی در دوره همه‌گیری کروناویروس، در سطوح مختلف تحصیلی، به‌ویژه در دوره ابتدایی که دانش‌آموزان از آمادگی کافی برای استفاده از این شیوه آموزشی برخوردار نیستند، پژوهشی با هدف شناسایی وضعیت موجود، موانع و چالش‌های فنی، ساختاری، آموزشی، فرهنگی و تربیتی در فرآیند کاربست آموزش الکترونیک و مجازی در دوره ابتدایی در دوران همه‌گیری ویروس کرونا و ارائه راهکارهای مؤثر، در مدارس منتخب شهر مشهد انجام گرفت.
وی ادامه داد: در این پژوهش به مطالعه تجارب مدیران و معلمان مدارس دوره ابتدایی و والدین دانش‌آموزان در خصوص استفاده از روش‌های آموزش الکترونیک و مجازی در دوره همه‌گیری کرونا و چالش‌های مرتبط با آن پرداخته شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: در مرحله بعد، با بهره‌گیری از دیدگاه خبرگان و صاحب‌نظران حوزه آموزش الکترونیکی و تعلیم و تربیت، راهبردها و شیوه‌های مؤثر در فرآیند استفاده از روش آموزش و یادگیری الکترونیکی ارائه شده است.
وی همچنین ابراز کرد: این طرح با همکاری اداره طراحی و تولید زیرساخت‌های آموزشی و تربیتی بنیاد فرهنگی رضوی و همراهی مدیران، معلمان و برخی از والدین مدارس دوره ابتدایی امام رضا(ع)، مدارس رضوان و بعثت صورت گرفت.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها