انجام آزمایش کرونا برای کودکان در بیمارستان فوق تخصصی اکبر ویژه اطفال از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد میسر شد.

آزمایش کرونا در این بیمارستان مشهد میسر شد

به گزارش قدس آنلاین، دانشگاه علوم پزشکی مشهد به نقل از مسوول فنی آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان اکبر گزارش داد: این آزمایشگاه از شهریور ماه سال گذشته در بیمارستان اکبر راه‌اندازی شده و اکنون قابلیت شناسایی ۱۷ ویروس را دارد.
دکتر سعید عامل جامه دار افزود: پس از شیوع کرونا انجام آزمایش‌های این ویروس نیز در این مرکز با اولویت بیماران بیمارستان دکتر شیخ و اکبر برای عموم مردم انجام می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون امکان انجام روزانه ۱۰۰ آزمایش کرونا در بیمارستان فوق تخصصی اکبر وجود دارد.

مسوول فنی آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان اکبر گفت: در حال حاضر روزانه ۲۵ آزمایش کرونا در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرد که پاسخ  آن هشت ساعت به طول می‌انجامد.
بیمارستان فوق تخصصی اطفال اکبر یکی از بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که توسط خیران و خانواده "علیزاده" در سال ۱۳۹۶ طی مراسمی با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۹۴ هزار و ۳۸۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و با فوت ۴۶۹ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

همچنین  تاکنون ۶۲۵ هزار و ۶۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها