رییس اداره امور حمایتی و آسیب‌های اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: شهروندان برای اطلاع از چگونگی طرح حمایت معیشت خانوار در محدودیت‌های کرونایی نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون ندارند.

کسب اطلاع از طرح حمایت معیشت خانوار نیاز به مراجعه حضوری ندارد

به گزارش قدس آنلاین، کاظم رافتی افزود: شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باید با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس بگیرند و از مراجعه حضوری به ادارات تعاون بخصوص در این شرایط کرونایی خودداری کنند.

وی ادامه داد: این طرح شامل پرداخت کمک بلاعوض یک میلیون ریالی ماهانه به اعضای خانوار و پرداخت وام ۱۰ میلیون ریالی به سرپرست خانوار است که هر کدام شرایط خاص دارد.

رییس اداره امور حمایتی و آسیب‌های اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: پرداخت کمک بلاعوض یک میلیون ریالی از آذر ماه تا پایان امسال، به سرپرست خانوار پرداخت می شود و ملاک پرداخت همان اطلاعاتی است که در فروردین امسال گردآوری شده است. خانوارهای مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی که منبع درآمد ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند زیرپوشش این طرح حمایتی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تمامی افرادی که درنوبت قبل، وام کمک معیشتی دریافت کرده و درآمد ثابت ندارند، می توانند متقاضی دریافت وام ۱۰ میلیون ریالی باشند افزود: افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت های دولتی یا نهادهای عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق های بازنشستگی مشمول این طرح نمی شوند.

رافتی ادامه داد: متقاضیان دریافت وام ۱۰ میلیون ریالی تا ۱۱ آذر ماه فرصت دارند کد ملی خود را از طریق تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سرشماره ۶۳۶۹ ارسال کنند. اطلاعات درخواست کنندگان تا ۱۹ آذر پایش و بعد از آن به مدت یک هفته از طریق سرشماره v.refah پاسخ داده خواهد شد.

وی گفت: بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۹ میلیون ریالی با نرخ کارمزد چهار درصد طی اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها