مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: برداشت گردو در این شهرستان طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد و برداشت بادام ۲۰ درصد افزایش یافت.

برداشت گردو و بادام در گناباد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا حسین زاده افزود: امسال هزار و ۶۹۰ کیلو گرم گردو و بادام از هزار و ۵۸۶ هکتار باغات این شهرستان برداشت شد.

وی ادامه داد: میزان برداشت گردو در گناباد از ۸۰۰ کیلو گرم در سال زراعی گذشته به ۸۵۰ کیلو گرم در سال زراعی جاری و بادام نیز از ۷۰۰ کیلو گرم به ۸۴۰ کیلو گرم افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: ۳۱۰ هکتار از باغ‌های دیم بادام در این شهرستان بر اثر خشکسالی‌های چند سال گذشته خسارت فراوان دیده‌اند ولی با بارندگی خوب،  هرس و رسیدگی مناسب در سال زراعی جاری این محصول از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی افزود: میزان اشتغال در هر هکتار باغ گردو حدود ۱۱۵ نفرروز و در هر هکتار سطح زیر کشت بادام هم ۱۱۰ نفرروز است.

حسین زاده با اشاره به افزایش صددرصدی قیمت گردو در سال جاری مهمترین دلیل آن را افزایش تقاضا و واردات گردو با ارز آزاد و افزایش قیمت نهاده های کشاورزی و دستمزد کارگران برشمرد و ادامه داد: حداقل قیمت هر کیلوگرم گردو در بازار یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است.

وی گفت: قیمت فروش بادام در سال جاری نسبت به پارسال تفاوت چندانی نداشته و متوسط قیمت هر کیلوگرم بادام ۳۵ هزار ریال است.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد افزود: ۳۰ درصد تولیدات باغی گناباد به خصوص خشکبار در داخل این شهرستان به مصرف می رسد و بقیه به مرکز استان و استانهای همجوار و تهران صادر می شود.

۳۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۱۷۰۰ هکتار دیمزار و ۵۰۰ هزار راس دام سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می کنند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها