فرمانده سپاه ناحیه مسلم مشهد گفت: بسیج همیشه در کنار و حامی مردم است و در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ باید به خانواده‌های گرفتار اطمینان ‌دهیم که جز غم بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

بسیج حامی مردم است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار محمد شریف به مناسبت هفته بسیج افزود: مساجد در دفاع مقدس به عنوان یک سنگر پشتیبانی از جبهه و جنگ عمل کردند و نیرو از آنجا به جبهه اعزام می‌شد.

وی ادامه داد: در این برهه و شرایط مبارزه با کرونا نیز مساجد نقش سنگر بودن خود را ایفا می‌کنند و نیروهای بسیج محله در مبارزه با این ویروس با حمایت امام جماعت و هیات امنا در هر مسجد قرارگاهی برای مقابله با کرونا تشکیل داده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه مسلم مشهد گفت: در این ناحیه نیز طرح "هر کوچه یک رابط" پیگیری می‌شود که هر ۵۰ خانواده با یک رابط در ارتباط باشند تا بتوانیم شیوع کرونا را کاهش دهیم و با همکاری همه مردم از این آزمون سربلند بیرون بیاییم.

وی همچنین تشخیص به موقع بیماری و تشویق مردم به ماندن در خانه را از اقدامات مهم در راستای مقابله با کرونا ذکر کرد.

سرهنگ شریف افزود: اگر کسی مشکل سبد معیشتی داشته باشد می‌توانیم به وی کمک کنیم. اگر کسی در قرنطینه شدن مشکل دارد می‌توانیم کمک کنیم تا به نقاهتگاه برود و همچنین اگر کارگری برای مرخصی از شرکت یا کارخانه محل کار مشکل داشته باشد از طریق هماهنگی هیات امنای مسجد با مدیر عامل شرکت و کارخانه صحبت می‌شود تا راضی به همراهی با کارگر شود.  

وی ادامه داد: همانطور که دفاع مقدس همه در کنار هم بودیم و پیروز شدیم امروز هم همه باید در کنار هم کمک کنیم تا بتوانیم کرونا را شکست دهیم.

بسیج مستضعفان با فرمان امام خمینی (ره) روز پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ تشکیل شد. به همین مناسبت روزهای ۳۰ آبان تا ششم آذر ماه "هفته بسیج" نامگذاری شده است.

یک میلیون و ۷۰۰ هزار بسیجی در قالب ۳۸ ناحیه مقاومت و بالغ بر پنج هزار پایگاه مقاومت بسیج در استان خراسان رضوی سازماندهی شده و فعالیت دارند. از این تعداد یک میلیون و ۱۸۱ هزار نفر بسیجی عادی، ۴۹۹ هزار بسیجی فعال و بقیه بسیجی کادر محسوب می‌شوند. همچنین ۲۳ هزار حلقه صالحین بسیج محلات و دانش‌آموزی در نواحی و پایگاههای مقاومت بسیج استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع:ایرنا

انتهای های خبر/

برچسب‌ها