مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی گفت: این سازمان برای کمک و همکاری با شهرداری منطقه ثامن مشهد برای تامین نیازها و اجرای مطلوب پروژه‌های این منطقه و طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی اطراف حرم مطهر رضوی آمادگی دارد.

سازمان همیاری شهرداریها در ساخت اطراف حرم رضوی همکاری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین،  میثم کرمانی  امروز  در دیدار با سرپرست شهرداری منطقه ثامن مشهد افزود: فعالیت و تلاش برای ارتقای حوزه مدیریت و خدمات شهری منطقه ثامن شهرداری مشهد به عنوان منطقه‌ای که بارگاه منور امام رضا(ع) را در خود جای داده از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی اضافه کرد: آمادگی داریم تا در اجرای مطلوب طرحها و برنامه‌های شهرداری مشهد در منطقه ثامن، در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه عمرانی و بازرگانی و همچنین تامین نیازهای این شهرداری همکاری و مشارکت لازم را داشته باشیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی گفت: با توجه به موقعیت ویژه منطقه ثامن و مجاورت با حرم مطهر رضوی، پروژه های سرمایه گذاری این منطقه به ویژه در حوزه های تجاری و اقامتی از اهمیت خاصی برای متقاضیان از اقصی نقاط کشور برخوردار است و تعاملات ما با سازمانهای همیاری و شهرداریهای کل کشور می تواند به جذب سرمایه گذار و اجرای مطلوب طرح های اقتصادی و سرمایه گذاری شهرداری ثامن کمک کند.
سرپرست شهرداری منطقه ثامن مشهد نیز در این جلسه گفت: با توجه به رویکرد سازنده حال حاضر سازمان همیاری شهرداریها می توان به ارتباطات و تعاملات آینده امیدوار بود.
فرهاد حجازی با اشاره به همکاری این شهرداری با سازمان همیاری در حوزه های عمرانی در موضوع بازار فرش و احیای بازار سرشور افزود: می کوشیم با افزایش تعاملات در رابطه با تامین نیازهای حوزه عمومی شهرداری از ظرفیت سازمان همیاری شهرداریهای استان بهره بریم.

وی ادامه داد: در طرح بزرگ ۵۴۰ هزار متر مربعی مسکن ثامن به عنوان یک مگا پروژه، هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۴۰۰  واحد مسکونی و تعدادی واحد تجاری با برآورد اعتباری بالغ بر ١٠ هزار میلیارد ریال باید ساخته شود که می توان از توان و همکاری سازمان همیاری در اجرای موفق آن استفاده کرد.

طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در خرداد ماه سال ۱۳۷۴ در کمیسیون ماده پنج قانون شهرداری به تصویب رسید و در سال ۱۳۷۷ مورد بازنگری قرار گرفت و فروردین سال ۷۸ الگوی طرح به تصویب کمیسیون ماده پنج رسید اما این طرح تاکنون چندین بار دستخوش تغییر شد.
طبق مصوبه ۱۹ تیر ماه سال ۹۶ شورای عالی معماری و شهرسازی به منظور جلوگیری از تداوم اقدامات مخالف با حفاظت از حیثیت مکان و ارزش‌های ملموس و ناملموس بافت تاریخی - فرهنگی پیرامون حرم مطهر رضوی، از آن تاریخ طرح نوسازی و بهسازی حرم مطهر رضوی مصوب سال ۱۳۸۷ لغو و اجرای آن متوقف شد.
با این حال آبان ماه پارسال استاندار سابق خراسان رضوی اعلام کرد که نقشه راه بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مورد توافق وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد قرار گرفته‌ است، قرار بود وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به صورت مشترک تا پایان سال ۹۸ نسبت به تهیه طرح تفصیلی جدید با در نظر گرفتن مبانی شهرسازی و دغدغه های موجود در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اقدام و آن را در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب برسانند اما شورای عالی شهرسازی خود به صورت مستقیم به این موضوع ورود کرد.
این اقدام اعتراض شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد را در پی داشت به طوری که همچنان پس از گذشت بیش از ۲۰ سال از تصویب اولین طرح، هنوز طرح نهایی برای نوسازی این بافت وجود ندارد و سرمایه‌گذاران و ساکنان آن در بلاتکلیفی هستند، کشمکش بر سر واگذاری و تفویض اختیارات در خصوص بازنگری طرح به استان نیز ادامه دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها