نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس جزییات جلسه امروز این کمیسیون در رابطه با مشکل مرغ و نهاده‌های دامی را در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین بیان کرد.

تعلل دستگاه‌های اجرایی در ترخیص نهاده‌های دامی از گمرک

محمد جواد عسگری نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس آنلاین در رابطه با جزییات جلسه امروز این کمیسیون در رابطه با مشکل مرغ و نهاده‌های دامی گفت: در جلسه امروز که دقایقی قبل به اتمام رسید وزاری صمت، جهاد کشاورزی، رییس سازمان گمرک و بنادر کشور و معاون ارزی بانک مرکزی حضور داشتند و مسائل و مشکلات مرتبط با مرغ و نهاده های دامی بررسی شد.

وی تأکید کرد: آنچه از این جلسه برمی‌آمد این بود که تمام دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان این ماجرا اعم از وزارت صمت، جهاد کشاورزی، گمرک و بنادر و بانک مرکزی تعلل کرده‌اند.
عسگری افزود: درواقع بانک مرکزی در تأمین ارز، وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی در صدور مجوزها و تسهیل امور و در نهایت گمرک و سازمان بنادر در ترخیص نهاده‌های دامی تعلل کرده‌اند چنانکه چندین تن نهاده دامی در بندر و گمرک بلاتکلیف مانده است.
عسگری تصریح کرد: در نهایت با توافقی که بین وزیر صمت و جهادکشاورزی صورت گرفت قرار شد وزارت جهادکشاورزی بخشی از وظایف وزارت صمت را نیز در این فقره برعهذه بگیرد ؛ موضوعی که پیش از نیر با مخالف رییس جمهور مواجه شذه بود. از طرفی قرار شد بانک مرکزی نیز اقدامات لازم را جهت برطرف کردن مشکلات مربوط به تأمین ارز، صورت دهد تا گمرک نسبت به ترخیص نهاده‌های دامی دپو شده در گمرک و بنادر اقدامات عاجل را انجام دهد.

وی تأکید کرد: آنچه مشخص است هم ارز مورد نیاز در بانک مرکزی وجود دارد و هم نهاده‌های دامی در بنادر و گمرکات کشور موجود است اما به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار هستند تا با ایجاد تعلل از این آب گل آلود ماهی بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها