عقیل رحمانی: فرمانده‌انتظامی مشهد گفت: با اجرای یک طرح سراسری در شهر مشهد، عاملان سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی که اکثراً در منطقه توس مشهد دست به سرقت می‌زدند، دستگیر شدند.

مچ 26 سارق سیم و کابل مخابراتی گرفته شد

دستگیری عاملان ضربه به تحصیل دانش‌آموزان

فرمانده‌انتظامی مشهد در تشریح طرح گسترده پلیسی برای دستگیری سارقانی که کابل‌های مخابراتی سطح شهر را سرقت می‌کردند، به قدس گفت: چندی پیش ماجرای سرقت کابل‌های مخابراتی که اکثر آن‌ها در حاشیه شهر و محدوده بولوار توس به وقوع پیوست و موجب ایجاد مشکل برای دانش‌آموزانی شده بود که با استفاده از اینترنت به شبکه شاد متصل می‌شدند، برای خانواده‌ها نیز مشکلاتی ایجاد کرد.سرهنگ صارمی‌ساداتی ادامه داد: از همین رو طرح سراسری در مشهد با همکاری تمامی کلانتری‌ها در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت تا به واسطه آن عاملان سرقت‌های سیم و کابل‌های مخابراتی شناسایی شوند.

رئیس پلیس مشهد تصریح کرد: در پی اجرای این طرح یک هفته‌ای 26 نفر از سارقان شناسایی و در حالی دستگیر شدند که از ناحیه آن‌ها انواع کابل‌های مخابراتی و قیچی‌های مخصوص برش کابل کشف و ضبط شد. در میان افراد دستگیر شده 14 نفر از اتباع خارجه و یک زن هم حضور دارند که تمامی آن‌ها به مراجع قضایی منتقل شدند.

شلیک بامدادی پلیس برای بازداشت سه سارق

سرهنگ صارمی، رئیس پلیس مشهد، در تشریح عملیات پلیسی دیگری هم بیان کرد: با توجه به تشکیل چندین پرونده سرقت از خودروهای سواری و محتویات آن‌ها در محدوده کلانتری شفا، دستور بررسی ماجرا توسط رئیس کلانتری داده شد. از همین رو تیم‌های تجسس این کلانتری به صورت نامحسوس موضوع را در دستور کار خود قرار داده و پی بردند رد پای سه سارق حرفه‌ای در میان است.

رئیس پلیس مشهد افزود: همچنین بررسی‌های تکمیلی نشان می‌داد آن‌ها بامداد را برای انجام اقدام‌های مجرمانه خود انتخاب می‌کنند، از همین رو در این محدوده زمانی، مأموران پلیس منطقه را تحت کنترل خود گرفتند.

سرهنگ صارمی‌ساداتی افزود: چند ساعت بعد تیم گشتی به یک دستگاه پراید که خلاف جهت خیابان به آرامی در حال طی کردن مسیر بود، مشکوک می‌شوند. رفتار سرنشینان خودرو که سه نفر بودند به گونه‌ای بود که این پیام را به پلیس منتقل می‌کرد که آن‌ها در حال انتخاب یک طعمه برای سرقت هستند. در این هنگام مأموران دستور ایست صادر کرده، اما راننده خودرو که در استعلامات صورت گرفته معلوم شده بود پشت فرمان یک خودرو سرقتی نشسته است، پا روی پدال گاز فشرد و خیابان‌ها را یکی پس از دیگری به صورت خلاف جهت طی می‌کرد تا از چنگال عدالت متواری شود.

وی بیان کرد: وقتی مأموران کلانتری شفا مشاهده کردند سارقان قصد تسلیم شدن ندارند با استفاده از قانون به‌کار گیری سلاح، لاستیک‌های خودرو را با شلیک چهار گلوله هدف قرار داده و موجب شدند خودرو متوقف شود.

اما بازهم متهمان قصد تسلیم شدن نداشتند و از خودرو پایین پریده و هر کدام به سمتی متواری شدند که این کار هم به آن‌ها کمکی نکرد و هر سه نفر لحظاتی بعد در محاصره پلیس گرفتار و دستگیر شدند.

فرمانده‌انتظامی استان بیان کرد: پس از آن هر سه نفر که دارای سوابق متعدد سرقت بودند و به موادمخدر هم اعتیاد داشتند، همراه با خودرو سرقتی به مقر پلیس منتقل و تحت بازجویی قرار گرفتند. این افراد که از آن‌ها انواع محتویات سرقت شده خودرو هم کشف شد، در اعترافاتشان مدعی شدند چهار فقره سرقت انجام داده‌اند  که با توجه به بررسی ها احتمال افزایش سرقت‌های صورت گرفته از ناحیه آن‌ها  بیشتر از این‌هاست.

نجاری؛ پوششی برای فروش مواد

این مقام ارشد انتظامی به شناسایی یک نجاری که پوششی برای خرده‌فروشی مواد مخدر بود، هم اشاره و بیان کرد: مأموران کلانتری نواب‌صفوی پس از دستگیری چند توزیع‌کننده موادمخدر در محدوده کلانتری، پی بردند تمامی آن‌ها مواد خود را از یک نجاری در جاده کلات تهیه می‌کنند. از همین رو محل موردنظر مورد تفتیش قرار گرفت که به این واسطه حدود یک کیلو و 500 گرم تریاک و شیره آن کشف شد. در این زمینه دو نفر دستگیر شدند که آن‌ها این مکان را برای پوشش رفتار مجرمانه دایر کرده بودند و دارای سوابق فراوان خرید وفروش موادمخدر هستند.

برچسب‌ها