وزیر خارجه کشورمان در پی ترور شهید محسن فخری‌زاده، خطاب به آلمانی‌زبان‌ها گفت: ایران جامعه بین‌المللی به ویژه اتحادیه اروپا را به دست برداشتن از استانداردهای دوگانه و محکومیت این اقدام ترور دولتی فرامی‌خواند.

ظریف اتحادیه اروپا را به دست برداشتن از استانداردهای دوگانه فرا خواند

قدس آنلاین: محمد جواد ظریف در توییتی به زبان آلمانی نوشت: تروریست‌ها یک دانشمند برجسته ایرانی را به قتل رساندند. این بزدلی که در آن نشانه‌هایی جدی از نقش اسرائیل وجود دارد، بیانگر جنگ طلبی عاملان این اقدام از سر استیصال است. ایران جامعه بین‌المللی به ویژه اتحادیه اروپا را به دست برداشتن از استانداردهای دوگانه و محکومیت این اقدام ترور دولتی فرامی خواند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان یک روز قبل در واکنش به ترور فخری‌زاده مقام ارشد وزارت دفاع کشورمان مقامات ایران را به خویشتنداری توصیه کرد و گفت: چند هفته پیش از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بسیار حائز اهمیت است که فضای گفت وگو با ایران حفظ شود تا بحث ها درباره برنامه هسته ای این کشور بتواند از طریق مذاکره حل وفصل شود.

وی در ادامه افزود: بنابراین ما از تمام   طرف ها می خواهیم که از هر اقدامی که می تواند به تشدید وضعیت کنونی منجر شود، پرهیز کنند.

برچسب‌ها