مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: سهمیه جدید گوشت مرغ منجمد استان ۲ هزار و ۴۰۰ تن بود که از این میزان تاکنون هزار و ۶۴۱ تن در استان با هدف کنترل قیمت این ماده پروتئینی با قیمت مصوب ۱۵۵ هزار ریال توزیع شده است.

بیش از ۱۶۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی نیا در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی افزود: از مجموع حواله‌های اختصاص یافته گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار برای شهرستانهای خراسان رضوی ۱۱ شهرستان کل حواله خود را صادر کردند، ۱۸ شهرستان دیگر مانده حواله دارند و بقیه شهرستانها نیز به هیچ وجه حواله صادر نکرده‌اند.

وی ادامه داد: از شرکت پشتیبانی امور دام کشور درخواست شده است که حداقل هزار تُن دیگر از گوشت مرغ منجمد به استان اختصاص یابد.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: آخرین سهمیه برنج طرح تنظیم بازار که به این استان اختصاص یافت ۲ هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی بود که از این میزان هزار تن برنج به کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اختصاص یافت.

حمیدرضا رجوعی افزود: نیمی از هزار و ۵۰۰ تن برنج هندی باقیمانده در شهرستانهای خراسان رضوی و نیمی دیگر در شهرستان مشهد در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: از هزار تن سهمیه برنج کمیته امداد که تا پنجم آذرماه برای جذب آن مهلت داشتند، مقداری باقی مانده که از طریق سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی جذب خواهد شد.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: آخرین سهمیه گوشت مرغ منجمد استان از محل طرح تنظیم بازار ،۷۰۰ تن بود که از این میزان ۴۰۰ تن به شهرستانها اختصاص یافت و ۱۵۰ تن گوشت مرغ منجمد از سهمیه قبلی استان نیز توسط شرکتهای تعاون روستایی در شهرستانها و مشهد در حال توزیع است.

رجوعی اظهار داشت: سهمیه جدید ۴۸۰ تنی از گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار به خراسان رضوی اختصاص یافته که برای نحوه توزیع آن باید در کارگروه تنظیم بازار استان تصمیم گیری شود.

وی اضافه کرد: آخرین سهمیه خراسان رضوی از روغن نباتی طرح تنظیم بازار، ۲ هزار و ۴۰۰ تن بود که از این میزان هزار و ۲۰۰ تن به استان تخصیص یافت که نیمی از آن در شهرستانها، ۱۰۰ تن توسط شرکتهای تعاون روستایی و باقی در مشهد توزیع شده یا در حال توزیع است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: آخرین سهمیه روغن بخشهای صنف و صنعت استان ۲ هزار و ۵۰ تن بود که توزیع شده است.

علی غفوری مقدم افزود: اخیراً نیز سهمیه جدیدی از روغن به میزان چهار هزار و ۴۰۰ تن برای بخش صنعت و ۲ هزار و ۲۲۲ تن برای بخش صنف خراسان رضویی اختصاص داده‌اند که روال جذب آنها از طریق انجمن کارخانجات روغن ایران است اما این کار به کندی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج اصناف خراسان رضوی نیز ۷۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در اختیار دارد که باید بین کاسبان امین توزیع کند که تاکنون ۱۰۰ تن از سهمیه گوشت مرغ منجمد طرح تنظیم بازار استان در شبکه صنفی و بین کاسبان امین توزیع شده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها