مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: میزان تردد با این ناوگان در سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته ‌است.

تردد مسافران با قطارشهری مشهد بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته ‌است

به گزارش قدس آنلاین، وحید مبین ‌مقدم افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۵ میلیون نفر توسط خطوط یک و۲ قطارشهری جا به جا شده‌اند که این رقم در مدت مشابه پارسال حدود ۴۰ میلیون نفر بود.
وی با اشاره به تعطیل ناوگان قطارشهری مشهد در دوماهه ابتدای امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: کرونا مهمترین عامل در کاهش مسافران این ناوگان است.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت:در هفته ابتدای آذر ماه کنونی و با آغاز محدودیتهای کرونایی نیز میزان جا به جایی مسافر نسبت به هفته قبل از آن حدود ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافت.
مبین مقدم افزود: از ابتدا تا هشتم آذر ماه ۵۱۸ هزار و ۸۱۸ نفر توسط این ناوگان جا به جا شدند و این درحالی است که این رقم در هفته پایانی آبان ماه، ۶۲۵ هزار و ۸۸۱ نفر است.
وی با اشاره به الزامی بودن استفاده از ماسک در مترو ادامه داد: ناظرانی در ایستگاه‌های مترو و داخل واگن‌ها مستقر هستند و از ورود افراد بدون ماسک به داخل ناوگان جلوگیری می‌شود.
در حال حاضر روزانه حدود ۱۰۰ هزار نفر توسط ناوگان قطار شهری مشهد جا به ‌جا می‌شوند در حالی که این رقم قبل از شیوع کرونا به بیش از ۲۴۰ هزار نفر می‌رسید.
طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۳۸۹ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا تا ظهر دیروز نهم  آذر ماه، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۸۷۵ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۹۵۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و هزار و ۷۹۵ نفر بستری شده اند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۹۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.  

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها