رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۰ درصد از اصناف مشهد در اجرای طرح محدودیت‌های ۲ هفته‌ای برای مقابله با کرونا همکاری خوبی داشته‌اند.

۸۰ درصد اصناف مشهد محدودیت‌های کرونایی را رعایت کردند

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ امیر حسینی افزود: در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، تمام ادارات و نهادهای مرتبط در مشهد پای کار آمدند و گشت‌های مشترک روزانه برای رصد اجرای محدودیت‌ها فعال شد.
وی ادامه داد: گشت‌های مشترک با حضور نمایندگانی از نیروی انتظامی، اتاق اصناف و دانشگاه علوم ‌پزشکی مشهد به صورت روزانه در ۲ نوبت صبح و عصر در این شهر به گشت‌زنی می‌پردازند.

رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: اطلاع رسانی خوبی از سوی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها در زمینه اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی انجام شده و اصناف همکاری لازم را در این ارتباط دارند و کمتر کار به اعمال قانون می رسد.
وی افزود: میزان تخلفات در مشهد محدود است و آن دسته از صنوفی نیز که دستورالعمل‌ها را رعاین نکرده‌اند با تذکر تمکین می‌کنند.
براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، از ابتدای آذر ماه واحدهای صنفی در گروه های شغلی ۲، سه و چهار به مدت دو هفته تعطیل هستند و ممنوعیت و محدودیتهای رفت و آمد شهری و جاده‌ای نیز اعمال شده است.
شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت ۱۱۴ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب ۹۶ اتحادیه دارد.

از مجموع ۱۱۴ هزار واحد صنفی در این شهرستان، ۴۵ هزار کسب و کار جزء گروه شغلی یک و مشاغل ضروری و مورد نیاز مردم هستند و به فعالیتهای خود در طول طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی ادامه می دهند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۹۶۲ هزار و ۷۰ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و با فوت ۳۷۱ تن از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۴۸ هزار و ۲۴۶ نفر رسیده است.
همچنین تاکنون ۶۶۸ هزار و ۱۵۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها