نماینده مردم گناباد وبجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی وتایید شورای نگهبان کمک هزینه معیشتی حمایتی ۲۰۰هزار تومانی غیر نقدی برای ماه های باقیمانده سال به ۶۰میلیون ایرانی که دریافتی زیر ۵میلیون تومان دارند، پرداخت خواهد شد.

پرداخت ماهیانه۲۰۰هزار تومان به ۶۰میلیون ایرانی

محمد صفایی دلویی در گفت وگو با قدس آنلاین، در تشریح این خبر و در خصوص اینکه در مجلس برای ماه های باقیمانده از سال برای کمک و حمایت از کارگران با توجه به بیکار شدن و مشکلات به وجود آمده برای برخی از کارگران تمهیداتی اندیشیده است، اظهار داشت:مصوبه ای سه هفته پیش یعنی در آبان ماه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید که طبق آن دولت موظف شد از فروش سهام شرکت های دولتی ۳۰هزار میلیارد برای پرداخت کمک هزینه معیشتی غیر نقدی  به ۶۰میلیون خانوارایرانی که درآمد آنها زیر۵میلیون تومان است ماهیانه ۲۰۰هزار تومان کمک غیر نقدی معیشتی داشته باشد که امیدوارم دولت این مصوبه را اجرا کند.

وی با بیان اینکه پرداخت این کمک هزینه معیشتی غیر نقدی به تصویب مجلس و شورای نگهبان رسیده است، عنوان کرد:مصوبه ای که دولت به اجرای آن ملزم شده است؛ غیر از کمک هزینه ۱۰۰هزار تومانی و وامی است که به تازگی قرار است به کارگرانی که درآمد ثابت ماهیانه ندارند، پرداخت شودو این شامل تمام سرپرستان خانواری می شود که دریافتی زیر ۵میلیون تومان دارند.

وی با بیان اینکه دولت هنوز چراغ سبزی به این مصوبه نشان نداده است، تاکید کرد:این مصوبه لازم الاجرا است و چون به تایید شورای نگهبان رسیده است دولت برای اجرای آن مکلف شده است و باید برنامه ریزی لازم را برای اجرای آن داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که از هم اکنون برخی از کارگران نگران پرداخت نشدن حقوق ومزایای آخر سال خود به بهانه نبود بودجه و...هستند، بیان کرد: دولت باید تسهیلات ارزان قیمت برای کارفرماها و صاحبا واحد های تولیدی فراهم کند تا برای پرداخت مطالبات آخر سال کارگران با مشکل مواجه نشوند و کارگران هم بتوانند برای آخر سال و شب عید خود برنامه ریزی کنند.

وی در خصوص کمبود بودجه واحد های تولیدی اظهار داشت:مصوبه از تصویب مجلس برای تسهیل گری شرکتها و واحد های تولیدی گذشته است تا بتوانند مقداری از سهام خود را در بورس وارد کرده و از تخفیف ۲۵درصدی مالیات بهره مند شوند تا با این روش بخشی از نقدینگی خود را  تأمین کنند.

وی عنوان کرد:شرکت هایی که تا پایان ۱۴۰۰به بورس وارد شوندشامل ۲۵درصد معافیت مالیاتی می شوند، و ورود آنها به بورس می تواند برای آنها نقدینگی ایجاد کنند، به شرط اینکه شرکت هایی باشند که قابلیت عرضه در بورس را داشته باشند.

برچسب‌ها